נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפים להתנהלות תקינה כעובד שכיר ועצמאי

בישראל 2021, רבים מאיתנו דואגים ליותר ממקור הכנסה אחד – גם עבור הביטחון הכלכלי שלנו, וגם עבור פיתוח אישי והתקדמות בכמה עולמות שונים של תעסוקה.

מצב זה הופך אותנו להיות עצמאים ושכירים גם יחד. הסיטואציה הזו עשויה להיות מורכבת, ויש כמה עצות שכדאי שתאמצו לפני שתעשו את הצעדים הראשונים!

 

הרשמה במוסד לביטוח לאומי – לפני פתיחת העסק!

במידה ואתם הופכים לעובדים עצמאיים, עליכם להירשם בסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום העסק שלכם או לביתכם. שימו לב שאת הרישום עליכם לעשות בהקדם האפשרי – עוד לפני פתיחתו של העסק שלכם!

 

דמי ביטוח – פעמיים?

תשלום דמי הביטוח יעשה לסכום המאוחד של הכנסתכם כשכירים והכנסתכם כעצמאים, אך ישנן סיטואציות שונות שבהם מגיעות הקלות או שתהיו זכאים להחזרים. שימו לב שאתם משלמים רק את מה שאתם נדרשים – ושבמידה ומגיע לכם החזר, אתם ערים לכך ובקיאים בזכויותיכם!
לדוגמה: עובד שכיר מחויב עד לגובה ההכנסה המרבית החודשית (נכון לשנת 2021, מדובר ב- 44,050 ש"ח). אם הכנסתו כשכיר גבוהה מסכום זה, הכנסתו כעצמאי לא תחויב בתשלום דמי הביטוח הלאומי.
דוגמה נוספת: עצמאי שעובד פחות מ- 12 שעות בשבוע בעבודתו כעצמאי, ומרוויח פחות מ- 4,500 ש"ח (בתור עצמאי) – יוכל לקבל פטור מתשלום ביטוח לאומי.

 

הנפקת חשבוניות בעבודתכם כעצמאים

במידה ואתם "עצמאי שכיר" – שכירים שגם עובדים כעצמאים ונדרשים לספק חשבוניות עבור השירותים שאתם מספקים – לדוגמה: מורים פרטיים, אינסטלטורים, כותבי תוכן, מרצים, שליחים וכו' – בישראל מספר חברות המספקות שירות חשבוניות, מה שיקל עליכם להתנהל מול רשויות המס.
למעשה, החברה שמנפיקה עבורכם את החשבונית עושה זאת עבור השירות שסיפקתם לאחר שהתשלום מגיע לחברה. היא מנכה, מעבירה את תשלום המיסים לרשויות הרלוונטיות ועל הסכום הנותר היא ממירה את תלוש השכר על שם העצמאי-השכיר (כמובן, לאחר ניכוי עמלת השירות).

 

היוועצות באיש מקצוע

עולם הכלכלה בישראל עשוי להיות מסועף ומסובך. במידה ואתם לא בטוחים, יש לכם שאלה או שאתם זקוקים לייעוץ מקצועי בנוגע להכנסתם או עבודתכם כ"עצמאי-שכיר", היוועצו ברואה חשבון או באיש מקצוע המומחה לתחום זה.

עצמאים-שכירים – אתם לא לבד. יש כמוכם עוד רבים ומעמדכם בחוק מוסדר! הכירו את זכויותיכם ואל תוותרו עליהן!

 

כוס עם מטבעות

ייעוץ BDI
ייעוץ BDI

היסטוריית אשראי ודירוג אשראי הם מונחים די מוכרים, המתארים את ההתנהלות הפיננסית שלנו כצרכנים, ומאפשרים לבנקים ולחברות הפיננסיות השונות

מה חשוב לתכנן לפני הפרישה?

פרישה היא אבן דרך חשובה בחיים הדורשת תכנון והכנה מדוקדקת, במיוחד עבור ישראלים בגיל פרישה. תכנון פרישה עבור ישראלים

סוגי מימון לרכב
סוגי מימון לרכב

בין אם מדובר על רכישה של רכב חדש "מהניילונים" או על קניית רכב יד שנייה, רכישת רכב היא בין

כמה עולה Windows Server 2019
כמה עולה Windows Server 2019

אם אתם מחפשים פתרון ניהול לשרתים ומחשבים רבים, לא משנה אם אתם חלק מחברה קטנה או גדולה, או אנשים

כמה עולה בדיקת החזרי מס
כמה עולה בדיקת החזרי מס?

החזרי מס הינם תשלומים ממס הכנסה על מיסים גבוהים ששילמתם אך ללא צורך. ישראלים רבים זכאים לקבלת החזרי מס