נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה הפקת דו"ח שנתי למס הכנסה?

החוק קובע באופן מפורש ופשוט – כל אזרח עובד במדינה מחויב לשלם מס הכנסה. מדובר על מס מסוים, באחוז שמשתנה בהתאם לגובה ההכנסה שלנו, שאנחנו צריכים לשלם למדינה. המדינה מצידה משתמשת במיסוי שהיא גובה מאיתנו לצורכי תקצוב משרדי הממשלה, הענקת שירותים מסוימים ושיפור תשתיות. ישנם אזרחים מסוימים שמחויבים להפיק מדי שנה דו"ח למס הכנסה. במאמר הבא נסביר לכם כמה זה עולה.

 

מי מחויב בהפקת הדו"ח?

במדינת ישראל, שכירים משלמים את המס שלהם באמצעות המעסיק, שמנקה את המס שלהם באופן חודשי מהמשכורת שלהם. לעומת זאת, עצמאים שעובדים בצורה של עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ, מחויבים להגיש דוח שנתי ומפורט למס הכנסה בגין ההכנסות השנתיות שלהם.

 

פטור מהגשת הדו"ח

חשוב לציין שכל עצמאי מחיוב לשלם את הדוח, כל עוד הוא לא קיבל הוראה לעשות אחרת. לפי תקנות מס הכנסה, ישנם עצמאים שיכולים לא להגיש דוח שנתי למס הכנסה. זאת לרוב עקב הכנסה נמוכה. באופן כללי, רוב העצמאים לא יכולים להנות מפטור זה.

 

עלות ההגשה עצמה

את הגשת הדוח למס הכנסה ניתן לעשות באמצעות האינטרנט. הגשת הדוח בצורה מקוונת נחשבת לצורה הנוחה ביותר. הגשת הדוח לא כוללת תשלום. שלא כמו שירותים אחרים שמעניקה המדינה, אין צורך בתשלום אגרה מסוימת לטובת רשות המיסים, בין היתר מתוך הבנה שמדובר בחובה אזרחית שייחודית לעצמאים.

 

קבלת סיוע מאיש מקצוע

הגשת דוח שנתי למס הכנסה היא לא סתם חובה שיש לעמוד בה. הדוח שתגישו יקבע באופן וודאי כמה מס אתם צריכים לשלם עבור ההכנסות שלכם מהשנה שחלפה. ככל שהדוח ייכתב בצורה מקצועית יותר, עם בקיאות בחוקי המס השונים, כך תוכלו לחסוך סכומי כסף רבים. לכן, עצמאים רבים בוחרים להגיש את הדוח באמצעות רואה חשבון, למרות שהם יכולים לעשות זאת בעצמם באופן עקרוני.

 

כמה זה עולה?

עלויות הגשת הדוח משתנות. אם מדובר בעוסק פטור למשל, הדוח שלו צפוי להיות קל יותר להכנה, כך שהוא צפוי לשלם מחיר שנע בסביבות 1,000 שקלים, אם כי המחיר עשוי להיות גבוה יותר. עוסק מורשה לעומת זאת, עשוי לשלם על הכנת הדוח כבר סכומים שקרובים יותר ל-2,000 שקלים.

 

מה משפיע על המחיר?

חשוב לציין שהמחיר משתנה, עקב מספר סיבות. ראשית, ככל שהכנת הדוח יותר מורכבת וארוכה, כך המחיר שייגבה יהיה גבוה יותר. בנוסף, אם אתם פונים אל רואה חשבון מיומן ומנוסה, סביר להניח שהוא ידרוש תשלום גבוה יותר מרואה חשבון שאין לו ניסיון.

 

יתרונות בתשלום

אומנם תשלום עבור פעולה שאנחנו מסוגלים לעשות בעצמנו הוא דבר שעשוי להרתיע, אך חשוב להבין שאם תעשו זאת בעצמכם, אתם אמורים לשלם בסופו של דבר הרבה יותר כסף בדמות המיסוי הגבוה שיכול עליכם.

 

ייעוץ BDI
ייעוץ BDI

היסטוריית אשראי ודירוג אשראי הם מונחים די מוכרים, המתארים את ההתנהלות הפיננסית שלנו כצרכנים, ומאפשרים לבנקים ולחברות הפיננסיות השונות

מה חשוב לתכנן לפני הפרישה?

פרישה היא אבן דרך חשובה בחיים הדורשת תכנון והכנה מדוקדקת, במיוחד עבור ישראלים בגיל פרישה. תכנון פרישה עבור ישראלים

סוגי מימון לרכב
סוגי מימון לרכב

בין אם מדובר על רכישה של רכב חדש "מהניילונים" או על קניית רכב יד שנייה, רכישת רכב היא בין

כמה עולה Windows Server 2019
כמה עולה Windows Server 2019

אם אתם מחפשים פתרון ניהול לשרתים ומחשבים רבים, לא משנה אם אתם חלק מחברה קטנה או גדולה, או אנשים

כמה עולה בדיקת החזרי מס
כמה עולה בדיקת החזרי מס?

החזרי מס הינם תשלומים ממס הכנסה על מיסים גבוהים ששילמתם אך ללא צורך. ישראלים רבים זכאים לקבלת החזרי מס