נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה להירשם לבנק אוצר התיישבות היהודים

בנק אוצר התיישבות היהודים הינו בנק בעל היסטוריה ענפה שהוקם ביוזמתו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל.

רוצים לשמוע עוד על ההיסטוריה הענפה שבה מאופיין הבנק ועל האפשרויות השונות בו? המשיכו לקרוא!

 

כיצד הוקם בנק אוצר התיישבות היהודים?

בנק אוצר התיישבות היהודים הוקם על ידי תיאודור הרצל בשנת 1896. מטרת הקמת הבנק הייתה הצורך להקים גוף כלכלי שתכליתו לעור לממש את החזון הציוני. לאחר שנתיים, הוחלט בקונגרס הציוני השני על היווסדו של בנק עברי שיכלול הון בגובה של 2 מיליון ליש"ט. מאחר ובעלי הון גדולים מאוד ברחבי העולם סירבו לעזור לתנועה הציונית, החליטו למכור מניות של בנק אוצר התיישבות היהודים ליהודים רבים בתפוצות על מנת לאפשר את שיתופם של כל יהודי התפוצות בהקמת הבנק. לאורך השנים, הבנק עבר גלגולים שונים והתפתחויות שונות של מחזיקים ובעלים עד להגיעו למצבו הנוכחי בימינו אנו כחברה פרטית.

 

כמה כסף הצליחו לגייס עבור בנק אוצר התיישבות היהודים?

ההחלטה על מספר המניות שהונפקו עמדה על סכום של כ- 2 מיליון מניות כאשר כל מניה שווה לירת שטרלינג אחת. בסופו של יום, הסכום שהצליחו לגייס עמד על סכום של כ- 250,000 ליש"ט. זה אמנם היה סכום הנמוך מהתחזיות אך הוא הספיק לצורך הקמתו של הבנק. בשנת 1902 הקים הבנק של ההסתדרות הציונית את חבר אנגלו פלשתינה שהפך מאוחר יותר לבנק אנגלו-פלשתינה.

לבונטין שהגיע לארץ ב-1903 החליט לפתוח בארץ ישראל את הסניף הראשון של בנק אנגלו פלשתינה. בהמשך סניפי הבנק התרחבו יותר ויותר בכל רחבי הארץ כאשר המטרה היא הגשמת חזונות של הרצל באשר למפעל הציוני. פעילותה של ההסתדרות הציונית עברה לארץ כתוצאה מהצלחה מרובה בניכוי שטרות ומתן הלוואות. עם זאת, ב-1936 חדלה ההסתדרות הציונית לשלוט בבנק אנגלו-פלשתינה ובמקום החלו להיחר מניות בלשכת החליפין לניירות ערך.

 

מה קרה לאחר הקמת המדינה?

הקמת המדינה גרמה לשינויים במבנה של ההסתדרות הציונית ושל בנק אנגלו-פלשתינה. בשנת 1950 הוקם "בנק לאומי לישראל" שלמעשה ירש את בנק אנגלו-פלשתינה וקיבל על עצמו את כל הנכסים וההתחייבויות של בנק אנגלו-פלשתינה.

 

האם בנק אוצר התיישבות היהודים קיים היום?

כיום בנק אוצר התיישבות היהודים הינו נתון תחת שליטתה של ההסתדרות הציונית העולמית. מדובר למעשה בחברה פרטית שמתעסקת בהשקעות פיננסיות והשקעות במפעלי פיתוח בתחום התשתיות. כך ניתן לבצע השקעות פיננסיות בטוחות ורבות ניסיון מחברה בכלת היסטוריה ענפה.

 

סיכום

בנק אוצר התיישבות היהודים הוא מוסד מורשתי בעל היסטוריה ענפה בתחום המניות, שוק ההון וההלוואות הפיננסיות. מוסד מורשתי זה קיים עוד מתקופתו של בנימין זאב הרצל ונועד לשמר חלק מהמטרה הציונית הנעלה והיא לשמור ולפתח את המוסד הציוני בארץ ישראל. משום כך, בנק אוצר התיישבות היהודים מתהדר במוניטין ענף ובהשקעות בטוחות שהוכיחו את עצמן לאורך שנים רבות.

ייעוץ BDI
ייעוץ BDI

היסטוריית אשראי ודירוג אשראי הם מונחים די מוכרים, המתארים את ההתנהלות הפיננסית שלנו כצרכנים, ומאפשרים לבנקים ולחברות הפיננסיות השונות

מה חשוב לתכנן לפני הפרישה?

פרישה היא אבן דרך חשובה בחיים הדורשת תכנון והכנה מדוקדקת, במיוחד עבור ישראלים בגיל פרישה. תכנון פרישה עבור ישראלים

סוגי מימון לרכב
סוגי מימון לרכב

בין אם מדובר על רכישה של רכב חדש "מהניילונים" או על קניית רכב יד שנייה, רכישת רכב היא בין

כמה עולה Windows Server 2019
כמה עולה Windows Server 2019

אם אתם מחפשים פתרון ניהול לשרתים ומחשבים רבים, לא משנה אם אתם חלק מחברה קטנה או גדולה, או אנשים

כמה עולה בדיקת החזרי מס
כמה עולה בדיקת החזרי מס?

החזרי מס הינם תשלומים ממס הכנסה על מיסים גבוהים ששילמתם אך ללא צורך. ישראלים רבים זכאים לקבלת החזרי מס