נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה לפרסם את העסק שלך ברדיו

כדי להיות עסק מצליח, מלבד ניהול טוב של העסק והמוצר, יש צורך בשיווק נכון וטוב.

לכל מוצר ועסק מתאימה צורת שיווק שונה מבין צורות השיווק הרבות שיש בשוק.

אחת מצורות השיווק המשמעותיות ביותר בשוק היא פרסום ברדיו, השאלה היא כמה עולה פרסום כזה, והאם זה משתלם?

 

פרסום ברדיו

פרסום ברדיו, כאמור, היא שיטת שיווק משמעותית וחשובה מאוד. הפרסום בפלטפורמה זו מתאים לכמה סוגים של עסקים. בראש ובראשונה פרסום ברדיו מתאים לעסקים אשר פונים להקל לקוחות גדול, ולא לעסקים שפונים לקהל מסוים וספציפי.

הפרסום ברדיו הוא המוני במהותו. גם כאשר מסווגים את הפרסום לתחנות מסוימות, התפוצה של הפרסום ברדיו היא רחבה יחסית, ולכן היא מתאימה רק לעסקים אשר פונים לקהל יחסית רחב. לבעל עסק אשר מוכר מוצר מסוים מאוד, לא ישתלם להשקיע את תקציב הפרסום שלו בפרסום לקהל יעד רחב, ויעדיף לבחור פלטפורמות שיווק אשר מיועדות לקהלים קטנים ומסוימים.

 

סיווג אוכלוסייה

עם זאת, הפרסום ברדיו יכול להציע גיוון מסוים באשר לקהל היעד. עסקים גדולים בעלי תפוצה ארצית, יעדיפו לפרסם את עצמם בתחנות הרדיו הגדולות כמו גלי צה"ל ו'כאן'. אולם, עסקים קטנים יותר, אשר קהל היעד שלהם מצומצם יותר, יבחרו בתחנות קטנות יותר, אשר פונות להקל מצומצם אך בעל מכנה משותף בדרך כלל.

בין התחנות הקטנות יש, כמובן, את התחנות המקומיות, אשר מתאימות לעסקים מקומיים, וישנן גם תחנות המשמיעות סוגים מסוימים של מוזיקה ותוכן, לדוגמא, תחנות דתיות, תחנות של מוזיקה קלאסית ותחנות של מוזיקה מזרחית. בכל תחנה ניתן להעריך מיהו קהל היעד, ולפי זה לפרסם בהן עסקים אשר פונים לקהל היעד הספציפי.

 

יעילות

בניגוד להרבה דעות קדומות, אף על פי שהרדיו נתפס כפלטפורמה ישנה ופרימיטיבית, הפרסום בה עובד. גם היום, למרות הימצאות המחשבים והטלוויזיות, אנשים רבים מקשיבים לרדיו, ולכן אם עושים זאת בחכמה, לפי הסיווג הנכון לקהל היעד, הפרסום בו עובד טוב מאוד. בנוסף, על פי מחקרים רבים, כאשר אדם שומע קריינות של פרסום, הוא משתכנע יותר מאשר אדם שרואה את הפרסום בתמונה או על מסך. זוהי סיבה נוספת מדוע הפרסום ברדיו עובד.

 

מחיר

לגופו של עניין, מחיר הפרסום ברדיו משתנה מאוד. בתחנות הרדיו הגדולות, קמפיין פרסום ממוצע, אשר יבטיח שהפרסומת שלכן תושמע כ10פעמים ביום עשוי להגיע לסכומים של עשרים עד שלושים אלף שקל לקמפיין שבועי. זהו נראה מחיר גבוהה מאוד, אך לעסקים גדולים, אשר מעוניינים לפרסם בפריסה ארצית, זהו מחיר שעשוי להיות משתלם ביותר.

בתחנות הקטנות יותר, המחיר זול באופן משמעותי, והוא נע בין אלפים בודדים לבין חמש עשרה אלף שקל בחודש. כמובן, כל עסק צריך לשקלל את המחיר ע"פ קהל היעד ועל פי גודל העסק כדי לוודא שפרסום כזה יהיה רווחי ומשתלם.

סטנדאפיסט
סטנד-אפ בעידן הדיגיטלי

העידן הדיגיטלי הביא עמו שינויים רבים בכל תחומי החיים, כולל בעולם הסטנד-אפ. פלטפורמות דיגיטליות כמו יוטיוב, טיקטוק ופודקאסטים פתחו

כמה עולה קורס דיגיטלי
כמה עולה קורס דיגיטלי?

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הנרשמים אל קורסים דיגיטליים מתחומים שונים. אנו סבורים שכעת אתם תוהים מאיפה

כמה עולה בדיקת חדירות
כמה עולה בדיקת חדירות?

פריצת סייבר למערכת המחשב של ארגון היא אחד מהתרחישים הגרועים ביותר שיכולים להתרחש. כל ארגון מחזיק במידע עסקי יקר