נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה עיצוב גינה עם בריכת נוי

בריכת נוי היא תוספת ייחודית ומרשימה לגינה, ויכולה לתרום לאווירה קסומה ופסטורלית.

היא מסוג האלמנטים שקשה (ואולי אף בלתי אפשרי) להתקין לבד, ושעזרתם של בעלי מקצוע בהתקנתה היא חיוניות.

עם זאת, כיף להבין את ההיבטים העיקריים והחשובים בתהליך ולהיות מעורבים בהגשמת החלום

בהפיכת הגינה למוקד פסטורלי אישי שלכם.

 

מיקום

מיקום הבריכה בגינה לא משפיע בדרך כלל על המחיר (אלא אם כן המיקום הרצוי הספציפי מצריך עבודת תשתית חריגה). ההמלצה הרווחת היא למקם את הגינה בסמוך לבית, אבל השיקול המוביל את ההחלטה צריך להיות איפה תהנו ממנה הכי הרבה. דגש חשוב – רצוי שלא למקם את הבריכה בסמוך לעצים גדולים במיוחד מפני ששורשים חזקים עלולים לחדור את הבריכה מלמטה ולגרום לדליפה ולבעיות.

 

עבודות חשמל לבטיחות שוטפת

בריכות נוי מצריכות מנגנונים חשמליים לסירקולציה של המים ולתאורה. בגלל שהשילוב של חשמל ומים יכול להיות מאוד מסוכן כאשר נעשה בחובבנות, זה בהחלט היבט שלא תרצו להתפשר עליו. כדאי לבחור בבעל מקצוע אמין ובעל ניסיון בתהליך של עיצוב גינות ובבניית בריכות, גם אם הוא יקר יותר. בטווח הארוך המהלך הזה יכול לחסוך תיקונים, עוגמת נפש ואפילו סכנת נפשות. גם בהקשר הרחב של בטיחות שוטפת סביב הבריכה אין להקל ראש לרגע. במיוחד אם יש בבית ילדים קטנים – חשוב מאוד לכלול בתכנון ובניית הבריכה אמצעי גידור ותיחום, ואף למקם אותם במקום שבו היא בטווח ראייה מיידי מתוך הבית.

 

צמחייה ודגים

הוספת דגים לצמחים לבריכה הוא צעד אופציונלי, אבל מומלץ בהחלט. הטעם העיקרי בהוספת צמחייה הוא אסתטי – כדי שהבריכה לא תיראה ריקה וחשופה. דגים, מעבר להיותם אטרקציה בפני עצמם, הם בעלי ערך בהרחקת יתושים. מבחינת עלות – הוספה של צמחי ומים ודגים מסתכמת בדרך כלל בכמה מאות שקלים, אך הפרמטר תלוי הסוכן טבגודל הבריכה, שגוזר את הכמות הדרושה של אלמנטים כדי למלא אותה.

 

סוגי בריכות ומחיריהם

קיימים מספר סוגים נפוצים של בריכות נוי, ככה שכל אחד ואחת יכולים לבחור לפי הצורך, ההעדפה והאמצעים שעומדים לרשותם. הסוג הראשון הוא בריכות פלסטיק שאפשר לקנות כפי שהן, ולחפור בצורה מקצועית בוא מתאים להטמיע אותן. מחיר של בריכה כזו נע בדרך כלל בין 7,000-15,000 ש"ח, והיא יחסית עמידה ומהימנה לאורך זמן, מה שהופך אותה לפיתרון טוב עבור הצרכן הממוצע. אפשר להתקין בריכה על ידי ציפוי יסודי של הבור ביריעות p.v.c (חומר החילוני חזק). האפשרות הזו היא יותר זולה ונעה בדרך כלל בין   5,000-12,000 ש"ח, אך היא גם פחות עמידה לאורך זמן. האפשרות הרצינית והאיכותי ביותר היא יציקת בריכה מבטון, והיא גם היקרה יותר בהתאם ונעה בטווח המחירים שבין 20,000-25,000 ש"ח.

 

לסיכום

בריכה היא תוספת נהדרת ומפנקת לגינה פרטית. קיימים מגוון סוגים ביטוחי מחירים רחבים שיכולים להתאים לצרכים המשתנים של הלקוחות, אך באיזה פיתרון שלא תבחרו – תמיד כדאי להיעזר בבעל מקצוע מנוסה שיעשה את העבודה האיכותי והבטיחותית ביותר.

כמה עולה עיצוב פנים
כמה עולה עיצוב פנים?

עיצוב פנים הוא תחום מאוד אישי ומתמחה, כך שעלות העסקת מעצב פנים יכולה להשתנות מאוד בהתאם למספר גורמים. חלק