נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה פגישת ייעוץ ובדיקה אצל רופא שיניים

ישנה חשיבות גדולה לביצוע של הבדיקות התקופתיות אצל רופא השיניים, על מנת לשמור על השיניים כשהם במצב טוב. לעיתים יש צורך בייעוץ של רופא מנוסה המחזיק במומחיות ספציפית, על מנת לגבש את דרכי הטיפול המתאימים ביותר למצב מורכב או בעייתי. כאן נעסוק במאפייני הבדיקה השגרתית אצל רופא השיניים ועלותה. בין היתר נדון בעששת, מרווחים ודלקות ונעמוד על חשיבותה של הבדיקה.

 

בדיקה שגרתית

בדיקה שיניים שגרתית אצל רופא שיניים כדאי לעשות אחת לחצי שנה עד שנה לכל היותר. בדיקה שגרתית יכולה לעלות סביב 300-200 ₪ כאשר היא אינה כוללת טיפולים נוספים או כאשר היא אינה ניתנת כחלק מתוכנית טיפול רחבה יותר. בדרך כלל הבדיקה השגרתית תכלול צילום נשך לכל צד ובמידת הצורך גם צילומים ממוקדים בשיניים מסוימות. עוד לגבי בדיקת רופא שיניים ראו כאן.

 

עששת ושחזורים

בדיקת השיניים התקופתית נועדה בין היתר לשם גילוי של מוקדי עששת ראשוניים. הגילוי המוקדם של עששת והטיפול בו כבר בשלב הראשוני יכול למנוע צורך בטיפול אגרסיבי יותר בהמשך ולהסתיים בסתימה בלבד. במהלך הבדיקה השגרתית נעשית גם בדיקה של השחזורים הקיימים כעת בפה. רופא השיניים מוודא שהשחזורים תקינים ושלא מתפתח בהם עששת משנית.

 

מרווחים ומעברים

במהלך פגישת ייעוץ שגרתית במרפאת השיניים הרופא עשוי גם לפתוח את המרווחים והמגעים בין השיניים. מעברים אלו נסתמים כתוצאה מדחיסת מזון במיקומים בהם קשה להגיע אליהם עם מברשת השיניים בצחצוח היומיומי. הזנחה של מרווחי השניים עשויה להוביל להתפתות של עששת מקומית ולהוביל לכאב מוגבר בחניכיים עקב הלחץ שנוצר על ידי המזון הנדחס.

 

איתור דלקות חניכיים

בבדיקה התקופתית הרופא גם מאתר דלקות חניכיים. הדבר חיוני עבור אנשים עם נטייה למחלות חניכיים, על מנת לוודא שהחניכיים סביב השיניים נשארים במצב תקין. במהלך פגישת ייעוץ שכזו ניתן לקבל גם הסבר והדרכה איך לטפל נכון בפעולות ההיגיינה היומיומיות וכיצד לשמור על חניכיים כשהם בריאים. דלקת חניכיים שאינה מטופלת לאורך זמן יכולה להוביל לאובדן שיניים.

 

מניעת דלקות בחניכיים

הדרך הטובה ביותר למנוע זיהומים ודלקות בחניכיים הוא לשמור על בראות הפה ולהגיע במועד לבדיקות התקופתיות וטיפולי השיננית. בנוסף לכך חשוב לצחצח שיניים בהתאם להנחיות של השיננית, באופן לא אגרסיבי ולפחות פעמיים ביום. יש להקפיד שכל צחצוח יימשך במשך שתי דקות לכל הפחות ולהשתמש במברשת שיניים לא קשה, כזו עם סיבים שהם רכים יחסית.

 

סיכום בדיקה שגרתית

לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדנו בפגישת הייעוץ השגרתית אצל רופא השיניים ובעלותה. כפי שציינו, העלות תלויה אם מדובר בפגישה יחידה או כחלק מסדרת טיפולים. כאשר הפגישה הינה שגרתית מדובר על עלות של בין 200 ל-300 ₪ בדרך כלל תלוי באיכות הרופא וניסיונו. כפי שציינו, במהלך הפגישה נבדקים מצב העששת, מצב הסתימות וטיפולי השורש ומצב החניכיים.