נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שיקום הפה – לא עניין מסובך כמו שחשבתם

האפשרות לשקם את הפה גם אחרי נשירה ואובדן של השיניים, היא דרך מעולה לשפר את איכות החיים, את תחושת הביטחון העצמי ואת התפקוד הפונקציונאלי. במאמר הבא נסביר איך עושים את זה ולמי צריך לפנות כדי להשיג תוצאות טובות

שיקום של הפה הוא תנאי בסיסי שאותו אפשר להציב כיום בפני כל סוג של מרפאת שיניים מקצועית שמכבדת את עצמה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מדובר בעניין מסובך והאפשרויות שעל הפרק אף מאפשרות להשלים את התהליך מהר ובעלות יחסית נמוכה. יתרה על כך, קיימות שיטות טיפות שונות של שיקום הפה ולכן יש סיכוי גבוה להתאים אותן במדויק לצרכים של קהל היעד והמטופלים.

עם זאת, חשוב עדיין להסביר מה בכלל הסיבות לשקול שיקום הפה בתהליך דנטלי ייעודי ומקצועי. ברוב המקרים, מדובר על טיפול שמומלץ על ידי רופאי שיניים אחרי נשירה ואובדן של השיניים. בעידן של היום, ברור שאין שום סיבה להסכים לחיות עם אובדן ונשירה של השיניים ושאפשר להתגבר על הבעיה עם שיקום אפקטיבי גם במחיר הגיוני.

 

מתי צריך לבצע שיקום של הפה?

שיקום הפה הופך להיות רלוונטי בשורה ארוכה של מקרים. קודם כל, ניתן לבצע אותו על רקע נשירה ואובדן של כל השיניים או רק חלק מהן. במקרים של נשירת ואובדן שיניים, חלה פגיעה מהותית ביכולת שלנו לתפקד. אם אין לנו בחלל הפה מספיק שיניים בריאות שבהן אפשר להשתמש על מנת ללעוס, סביר להניח שתחול גם פגיעה פונקציונאלית באיכות החיים.

מעבר לכך, כדאי לשקול שיקום של הפה בגלל בעיות אסתטיות. אין טעם להקל ראש בבעיות כאלה ואין סיבה להסכים לספוג אותן. במקום זה, משלבים טיפולים לשיקום הפה ומבצעים אותם על מנת להחזיר לחלל הפה את המראה הטבעי שלו.

 

למה לבצע שיקום של הפה?

שיקום של הפה משפר את איכות החיים, מגדיל את תחושת הביטחון העצמי ומוכיח את עצמו מבחינה תפקודית וחברתית. במקביל, זהו תהליך שיקום שמבוצע במרפאות מקצועיות בכל רחבי הארץ ולרוב ניתן לממן לפחות חלק ממנו בהשתתפות קופות החולים או חברות הביטוח.

כל אלו הן סיבות מעולות לחשוב בצורה חיובית על האפשרות לשקם את הפה, בעיקר על רקע הערך המוסף שלוכמו כן, יש סיבות טובות לבצע שיקום של הפה שקשורות להיבט הרפואי בלבד – כמו למשל שיטות טכנולוגיות שקיימות כיום ולא היו קיימות בעבר.

על קצה המזלג, ניתן להזכיר את השתלים הדנטאליים ששינו את התמונה, את השיקום הקבוע שמתאים אם יש כמות עצם מספקת לאורך הלסת ואפילו את הגשר שיכול לשמש כפתרון נשלף.לסיכום, שיקום הפה הוא לא עניין מסובך אבל כן חלק בלתי נפרד מתחום רפואת השיניים ב-2022 ובשנים הבאות שעוד יגיעו.