נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה קופת גמל להשקעה והאם זה משתלם לטווח הארוך

במידה ואתם מחפשים לחסוך היקף מסוים של כסף, תוך כדיי ייצור רווח, לבטח נפרשו לפניכם לא מעט אופציות מפתות, שלא כל כך הבנתם אם הן באמת טובות, משתלמות ואיך הן בכלל עובדות.

לכן, חשוב לדבר באופן ספציפי על אפשרות החיסכון הפופולרית והמשתלמת ביותר בשנים האחרונות, כמה היא עולה ומה היתרונות שלה לטווח קצר וארוך.

קופת גמל להשקעה היא קופה יחסית חדשה בשוק הפיננסי, אך מהווה המון יתרונות בה ולכן היא כה פופולרית בשנים האחרונות. הקופה יכולה לאפשר לנו גם לחסוך וקבל רווח מסכומי ההפקדות, אך גם להקצות סכומים בשביל קצבה פנסיונית לעת פרישה. בגלל היתרונות שלה, לא מעט חברות פיננסיות מציעות כיום קופות גמל בתנאים מפתים. אז איך נברור ביניהן ומה תהיה העלות הממוצעת שנוכל לצפות לה?

 

מהי קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה יכולה כאמור להוות קופה להפקדה נזילה או חודשית מהשכר, למטרת חיסכון פנסיוני או למטרות חיסכון לטווח קצר או בינוני. גובה ההפקדה השנתית לקופה היא עד 70,000 ₪ בערך.

הקופה נזילה ובמידה ונחליט להוציא את הכסף כולו, או בחלקו, נשלם מס רווחי הון בסך 25%. אם נעשה שימוש בקופה בתור חיסכון פנסיוני, אז נהיה פטורים ממס על ההפקדות, קניה ומכירה של ניירות ערך, השקעות שונות, ועוד.

 

מה היתרונות בקופת גמל

היתרונות המהותיים בקופת גמל היא הגמישות וההיברידיות שהן מאפשרות. ניתן להשתמש בקופה לשם חיסכון פנסיוני או רגיל. כמו כן, היתרון המהותי הוא האופן הפשוט שבו נוכל לעבור בין מסלולים, חברות השקעה וביטוח, ללא עלות מס. לדוגמא, נוכל לראות כי קופת גמל של מיטב דש גמל להשקעה הייתה בין הפופולריות בשנים האחרונות, היות ורבים בפשטות עברו אליה והיא גם הניבה תשואות מרשימות.

היתרון השלישי הוא כמובן העלות, המספקת לנו בסופו של דבר, עם שאר היתרונות את הכדאיות של הקופה לטווח קצר וארוך.

 

מה העלות של קופת גמל

ציינו כבר את עמלת משיכת הכספים מקופה שאינה מיועדת לשימוש פנסיוני, אך טרם ציינו את דמי הניהול. בשונה מדמי ניהול לחיסכון בבנק, בתיקי השקעות וכדומה, נראה כאן כי דמי ניהול עבור קופת גמל היא שנתית ואחידה לאורכה. הממוצע עומד על 0.7% וזה אחד היתרונות הבולטים ביותר שמושכים אל קופת הגמל כל כך הרבה לקוחות.

 

לסיכום

קופת גמל להשקעה היא אופציה נהדרת ומשתלמת לחיסכון לטווח קצר, אך גם לטווח הארוך מבחינת חיסכון במס רווחי הון ופטור ממס כללי עבור השקעות. הקופה היא היברידית ומאפשרת לנו לנוע בין חיסכון פנסיוני לבין חיסכון רגיל, בעלות של דמי ניהול יחסית נמוכים למדד הקיים בשוק. כמו כן, נוכל להיות בשליטה יותר גדולה על המסלולים וההשקעות בקופה, באמצעות אופציות שינוי ומעבר מהירים ופשוטים.

ייעוץ BDI
ייעוץ BDI

היסטוריית אשראי ודירוג אשראי הם מונחים די מוכרים, המתארים את ההתנהלות הפיננסית שלנו כצרכנים, ומאפשרים לבנקים ולחברות הפיננסיות השונות

מה חשוב לתכנן לפני הפרישה?

פרישה היא אבן דרך חשובה בחיים הדורשת תכנון והכנה מדוקדקת, במיוחד עבור ישראלים בגיל פרישה. תכנון פרישה עבור ישראלים

סוגי מימון לרכב
סוגי מימון לרכב

בין אם מדובר על רכישה של רכב חדש "מהניילונים" או על קניית רכב יד שנייה, רכישת רכב היא בין

כמה עולה Windows Server 2019
כמה עולה Windows Server 2019

אם אתם מחפשים פתרון ניהול לשרתים ומחשבים רבים, לא משנה אם אתם חלק מחברה קטנה או גדולה, או אנשים

כמה עולה בדיקת החזרי מס
כמה עולה בדיקת החזרי מס?

החזרי מס הינם תשלומים ממס הכנסה על מיסים גבוהים ששילמתם אך ללא צורך. ישראלים רבים זכאים לקבלת החזרי מס