נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה שעת ייעוץ עם יועצת גריאטרית

הטיפול בהורים קשישים דורש מרבים מאתנו משאבים וזמן רב.

לפעמים המצב מאלץ אותנו לקבל החלטות חשובות העשויות להשפיע על איכות חייו של הקשיש באופן דרמטי, למשל מעבר של ההורה לבית אבות או דיור מוגן המתאים לו ביותר מבחינת צרכיו.

כאן נכנסים לתמונה היועצים הגריאטריים שמתמחים בהשמה למסגרות מתאימות תוך מיצוי זכויות הקשיש.

במאמר זה נרחיב לגבי כיצד מתומחרים שירותי הייעוץ

 

סיוע בהשמה לבית אבות

באופן טבעי, ההחלטה על מעבר לבית אבות ומציאת המסגרת המתאימה ביותר מולווה בחששות לכל המעורבים בהליך, הן של בני המשפחה והן של הקשיש עצמו. על מנת להקל על החששות ולעשות את ההחלטות לגבי המקום הנכון באופן מקצועי חשוב לקבל ליווי מגורם מנוסה כגון, מלי שטילמן – יועצת גריאטרית שיסביר וילווה את תהליך מציאת המקום מתחילה ועד סופו.

 

תשלום לשעת ייעוץ מבית האבות

בדרך כלל  יועצת גריאטרית מקבלת את התשלום עבור תהליך הליווי מבתי האבות עצמם, ואינה גובה תשלום נוסף מהקשישים או בני משפחתם וזאת על פי החוק בישראל. השירות הוא חינמי עבור כלל הקשישים הזקוקים להשמה כאשר מרכיב התשלום שמתקבל על תהליך ההשמה הוא זהה ואחיד מכל בית אבות אליו תתבצע השמה בפועל.

 

קשר עם מסגרות ובירוקרטיה

יועצת מקצועית צריכה לקיים קשר מתמיד עם מספר גדול של מסגרות ובתי אבות, תוך הכרת היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם על מנת לבצעה התאמה מיטבית של המסגרת המתאימה לכל קשיש. במסגרת עבודתה היועצת צריכה לעבוד בהתאם לכל הנהלים והחוקים הבירוקרטיים בנושא ולהנחות את בני המשפחה כיצד להתנהל באופן נכון מול הרשויות השונות.

 

התאמת המוסד המתאים

חשוב בתהליך הייעווץ להבין מהו סוג המוסד המתאים ביותר לקשיש הספציפי מבין מגוון האפשרויות השונות של, מוסד סיעודי , דיור מוגן, בית אבות או מוסד לתשושי נפש. דיור מוגן יכול להתאים רק לקשישים שאינם זקוקים לעזרה יומיומית. מחלקה סיעודית מיועדת לקשישים הזקוקים לעזרה מלאה מסביב לשעון ומסודות לתשושי נפש מתאימים לחולים במחלות דמנטיות.

 

נושאים חשובים לתת עליהם את הדעת

במהלך הפגישה מומלץ לברר מספר הדיירים שנמצאים בכל מוסד, מספר הדיירים בכל חדר ואת הגודל של החדרים. עוד חשוב לתת את הדעת לגבי אופן הטיפול בריהוט והאם הוא קיים כבר בחדרים או שדיירים מרהטים בהתאם לבחירתם. חשוב לברר לגבי מצב השירותים והמקלחת  בכל חדר כמו גם, לגבי מצב האזורים הציבוריים ומידת הפרטיות שזמינה בזמן ביקור.

 

ליווי של יועצת מקצועית ומנוסה

לסיכום הנושא של ייעוץ עם יועצת גריאטרית חשוב לציין כי העלות לשעת פגישה עם יועצת הינה אפס כאשר הפגישה נעשית כחלק מתהליך השמה של הקשיש במוסד המתאים לו. חשוב למצוא יועצת גריאטרית איכותית ומנוסה הבקיאה בבירוקרטיה ומכירה מגוון מוסדות מתאימים.

ייעוץ BDI
ייעוץ BDI

היסטוריית אשראי ודירוג אשראי הם מונחים די מוכרים, המתארים את ההתנהלות הפיננסית שלנו כצרכנים, ומאפשרים לבנקים ולחברות הפיננסיות השונות

מה חשוב לתכנן לפני הפרישה?

פרישה היא אבן דרך חשובה בחיים הדורשת תכנון והכנה מדוקדקת, במיוחד עבור ישראלים בגיל פרישה. תכנון פרישה עבור ישראלים

סוגי מימון לרכב
סוגי מימון לרכב

בין אם מדובר על רכישה של רכב חדש "מהניילונים" או על קניית רכב יד שנייה, רכישת רכב היא בין

כמה עולה Windows Server 2019
כמה עולה Windows Server 2019

אם אתם מחפשים פתרון ניהול לשרתים ומחשבים רבים, לא משנה אם אתם חלק מחברה קטנה או גדולה, או אנשים

כמה עולה בדיקת החזרי מס
כמה עולה בדיקת החזרי מס?

החזרי מס הינם תשלומים ממס הכנסה על מיסים גבוהים ששילמתם אך ללא צורך. ישראלים רבים זכאים לקבלת החזרי מס