נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולים כלי עתיקות ואילו סוגים קיימים?

מפמוטים ועד כיסויי חלה, הסכו"ם שאכלו בעזרתו בארוחות החגיגיות בעבר, ועד לכוסות קריסטל בוהמייניות – כלים עתיקים הם פריטים מרתקים שבכל אחד מהם חבוי סיפור ופיסת היסטוריה. במאמר הקרוב ננסה להציג בפניכם את סוגי הכלים העתיקים השונים והמחירים שלהם.

שיערוך של פריטי עתיקות

בנושא שיערוך עתיקות אין חכם כבעל ניסיון. לעיתים פריט מהמם ביופיו יכול להיות בעל ערך כספי נמוך, בעוד שחברו המרופט, שנזקי הזמן לא פסחו עליו, יכול להיות מתומחר באלפים ואף בעשרות אלפי שקלים. שיערוך עתיקות הינו מומחיות נקודתית, ובשביל לדעת את הערך אמיתי של פריט הכי טוב להתייעץ עם מי שבאמת מתעסק בתחום – וכזה תוכלו למצוא באתר https://antique.org.il/.

 

סכו״ם

אם נתקלתם בסט סכו״ם שלם ועתיק במיוחד, כזה שיוצר בטכניקות הנוקשות ביותר ומהחומרים הטובים בעולם, היינו ממליצים שלא להשתמש בו כל כך מהר בארוחת שישי הקרובה. מחירם של סטים שלמים במצב מושלם יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, אבל כמו בכל נושא העתיקות – רק שיערוך מקצועי ייתן לכם את הסכום הכי מדויק.

 

צלחות וכלי הגשה

סוג נוסף של כלים עתיקים הם כלי הגשה (כמו תבניות, צלחות מיוחדות, וצלוחיות שונות) וכלי אכילה רגילים (כמו צלחות, קערות, מרקיות, וכו׳). לרוב הם יהיו מחרסינה אבל גם חומרים אחרים כמו כסף יכולים להיות נפוצים מאוד. מומלץ מאוד לבדוק אם יש על הכלים חותמת שמרמזת על היצרן, השנה או המדינה בהם יוצרו.

 

פמוטים, וכלי בית אחרים

כלי בית כמו בתי תאורה, עששיות ומתקנים לנרות כמו צלוחיות ופמוטים, הם עוד סוג מרתק של עתיקות קטנות. פריטים אלו יכולים להיות בשימוש גם היום ולכן חשוב לבחון את החומרים שלהם ולקחת לשערוך מלא על מנת לדעת עליהם כמה שיותר.

 

 יודאיקה

פריטי יודאיקה הם שם כולל לשלל הפריטים שליוו את העם היהודי במגוון טקסיו, בין אם בבית הכנסת, בבתים פרטים או בטקסים פומביים. הם יכולים לנוע מכלי נוי כמו צלחות שמתארות סיפור מקראי, כיסויים לספרי תורה וחלות, אביזרי קריאה ולמידה, ואפילו ציורי אמנות יקרי ערך.

 

כוסות זכוכית וקריסטל

כוסות קריסטל ופריטי זכוכית אחרים הם כלים יקרי ערך שהיו נפוצים מאוד בתרבויות האירופאיות של המאות הקודמות. הם יכולים להיות שימושיים גם היום, ואף להוות אביזר עיצובי לתצוגה בבית. חשוב לבדוק טוב טוב את איכות הייצור ואם אכן מדובר בקריסטל אמיתי. כמו כן סטים מסוימים יהיו בעלי ערך גבוה במיוחד אם יש להם חשיבות היסטורית נוספת, מעבר לאיכות הייצור שלהם.

 

לסיכום

כלי עתיקות מגיעים בשלל צורות, צבעים ומינים. מכלי יודאיקה טקסיים, דרך כוסות קריסטל מנצנצות ועד לצלחות וכוסות חרסינה יקרות ערך – כל הפריטים הללו מספקים הצצה אל העבר, והם פריטים מופלאים שניתן לשמור בבית, ולחוות דרכם טעימה קטנה מימי העבר. מחיריהם יכולים לנוע ממאות ועד עשרות אלפי שקלים, אבל ההיסטוריה הטמונה בהם יקרה מפז.

עלות כלים עתיקים

שולחן משרדי
כמה עולה שולחן משרדי איכותי?

בסביבת העבודה המהירה והמתפתחת של היום, שולחן עבודה משרדי מעוצב ופונקציונלי הוא חיוני כדי לשפר את הפרודוקטיביות וליצור סביבת