נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

8 מחלות הגורמות לחוסר תפקוד מיני אצל הגבר

תפקוד מיני תקין תורם לתדמית האדם מבחינת ביטחונו האישי ומעמדו החברתי.

בעקבות כך, לאורך ההיסטוריה האנושית השקיעו בחקר התפקוד המיני על כל היבטיו.

 

בעיות זקפה

תפקוד מיני תקין מתרחש כאשר מספר גורמים בגוף עובדים ומתוזמנים באופן מושלם. הפרעה אחת לתהליך התקין בגופו של הגבר יכולה לגרום להפרעה בתפקוד המיני הכללי כאשר ההפרעה השכיחה ביותר היא בעיות בזקפה. לפי נתונים סטטיסטיים יותר מ-150 מיליון איש בעולם סובלים ממנה. ההפרעה פוגעת בגברים פעילים מינית מכל הגילאים, אך שכיחה יותר בגברים שגילם מעל 50, שכיחות הפגיעה מגיעה לכ-30% מהגברים בגיל זה והולכת וגדלה עם הגיל ומגיעה לכ-60% מעל גיל 70.

 

ולהלן 8 מחלות עיקריות שגורמות לבעיה בתפקוד המיני:

סוכרת

סוכרת היא הסיבה להפרעות בזקפה (יותר מ-50% מהסובלים מהמחלה) והיא פוגעת בזקפה כי ישנה פגיעה גם במערכת העצבים וגם בזרימת הדם לפין. חולים הסובלים מסכרת נעורים חשופים למחלה באחוזים גבוהים יותר מאלה שסובלים מסכרת של מבוגרים.

 

הפרעות בזרימת הדם

זקפה תקינה דורשת הגברה ניכרת בזרימת הדם המועבר לפין וירידה בזרימת הדם יכולה לגרום להפרעה. החולים במקרה כזה מסוגלים להגיע לזקפה מלאה, אך מאבדים אותה זמן קצר אחרי החדירה. הסיבות העיקריות להפרעות בזרימת דם ורידית הינן: פגיעה במעטפת הפין ,ורידים מרובים ורחבים, החלפת שריר מחילתי על ידי רקמה פיברוטית, מחלה מקומית כמו שבר הפין ועוד.

 

הפרעות עקב פגיעה במערכת העצבים

סיבה אחרת ומשולבת לבעיות בזקפה יכולה להגיע דרך הבקרה של הזקפה במוח. מחלות בהן נפגעת מערכת העצבים הן: סוכרת, אירוע מוחי, מחלות מערכת העצבים המרכזית, פגיעות בעמוד השדרה, פציעות וניתוחים באגן, סמים ואלכוהוליזם. כל פגיעה באחת המערכות הללו בנפרד או בתזמון המערכות יכולה לגרום להפרעות בזקפה.

 

ניתוחים באגן הקטן

ניתוחים יכולים לפגוע במנגנוני הזקפה כמו: כריתת ערמונית רדיקלית של שלפוחית השתן, ניתוחי ערמונית עקב הגדלה שפירה, כריתת החלחולת, ניתוחים בכלי דם, גידולים באגן, ניתוחים בעצמות האגן. כל אלו יכולים לפגוע במנגנוני הזקפה עקב פגיעה במערכת העצבים ובכלי דם.

 

חבלות באגן 

ההתפתחויות הטכנולוגיות של התקופה המודרנית יצרו כלי תחבורה חדישים ומהירים שגרמו לפגיעות קשות באזור האגן וכתוצאה מזו כ- 10% מהסיבות לפגיעות בזקפה. פגיעה שנגרמת מאופניים, נפילה מגובה, כלי נשק, נסיעה במכונית ועוד.

 

שינויים הורמונליים 

מערכת המין תלויה בחלקה בהורמוני המין. טסטוסטרון הוא הורמון מין חיוני להתפתחות ושמירה על האופי הגברי. חסר בטסטוסטרון יכול להיות בגלל חוסר תפקוד האשכים והערמונית או בגלל חוסר תפקוד  נוירולוגי. סיבות לחסר של טסטוסטרון: הגיל, טראומה באשכים, השמנה, מחלת איידס, הקרנות, כימותרפיה, מחלות כבד וכליה, אלכוהוליזם, נטילת תרופות הגורמות לדיכוי הורמוני המין ועוד.

 

טיפולים אונקולוגים 

טיפולים אונקולוגיים כמו קרינה ו/או כימותרפיה גורמים בדרך כלל להפרעות בזקפה. בנוסף, הנכות שנשארת אחרי טיפולים להסרת גידול, מגבלות בניידות וביצוע פעולות פשוטות, התקנים שונים (המקל הליכה, תותבים שונים, סטומה). כולם יכולים להקשות על החולה לקיים יחסי מין תקינים.

 

מחלות כרוניות

מחלות קשות וממושכות המשפיעות על מצבו הגופני הכללי של החולה גורמות לעיתים קרובות להפרעות בזקפה. מדובר בד"כ במחלות ממאירות, אי-ספיקת לב, מחלות כרוניות של הכבד, הריאות והכליות, זיהומים קשים ועוד.

 

רקדן מסיבות
כמה עולה רקדנית למסיבה?

רקדנית בהחלט יכולה לשדרג מסיבת רווקים, אבל היא דורשת היערכות מראש מבחינת התקציב. רוצים לחסוך בעלויות ועדיין להבטיח חוויה

כמה עולה שיחה עם סוכן 7XL
כמה עולה שיחה עם סוכן 7XL?

אם אתם צריכים להתייעץ עם סוכן 7XL, חשוב לנסות לאתר יועץ המספק שירות ייעוץ ללא התחייבות. במילים אחרות, בדרך

כמה עולה סוכן בט365
כמה עולה סוכן בט365?

סוכני בט365 הם סוכני בטים אשר זמינים עבורכם בכל ימות השנה, 365 ימים. כל עוד אתם מעוניינים להמר על

איך להגדיל את הפין
איך להגדיל את הפין

אם גם אתם מדדתם את איבר מינכם בכפייתיות כילדים, כאילו שבפעם ה50 הסרגל יציג תוצאה שונה, נחרדתם מהמחשבה על

תחליף ויאגרה יעיל וטבעי
תחליף ויאגרה יעיל וטבעי

ויאגרה היא אחת התרופות המוכרות ביותר בעולם לפתירת בעיות עוררות מינית אצל גברים. למרות התפוצה הרחבה שלה, יש לה