נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נפגעתי כלכלית עקב הקורונה – איך כדאי להתמודד?

נגיף הקורונה פקד את חיינו לראשונה אי שם לפני שנה. אז חשבנו שמדובר במגפה שהגיעה לכמה שבועות וצפויה לחלוף, אולם שהותה התארכה והתארכה עד שהביאה לפגיעה ממשית ומתמשכת בחייהם של אנשים. מעבר להשלכות הרפואיות והחברתיות החמורות שנגרמו כתוצאה מהנגיף, גם הכלכלה העולמית ניזוקה והשפיעה על רווחתם של השכירים והעצמאיים כאחד.

רבים מדווחים על משבר כלכלי חמור שפקד אותם ברמות שונות, הקיצוניים שבהם נאלצו להפסיד את ביתם או לסגור את העסק. המצב הביא לתחושה של אנרכיה ודיכאון, אולם החדשות הטובות הן שיש איך להרים את הראש מעל למים. נפגעתם כלכלית עקב הקורונה? אנחנו כאן כדי לסייע ולהסביר איך להתמודד עם המצב.

 

התמודדות עם תשלומי משכנתא

עם ההבנה שהקורונה יוצרת משבר כלכלי חמור ושרבים ממשלמי המשכנתאות קורסים תחת הנטל שבתשלומים, בנק ישראל הוציא הנחייה לדחות את תשלומי המשכנתא בכמה חודשים. תקופת הדחייה נפרסה תחילה על שישה חודשים, אולם עם חלוף הזמן וככל שהמשבר הכלכלי ממשיך להתקיים, ישנן כל מני הוראות השעה שנותנות תוקף חדש להארכה.

בסיום תקופת הדחייה של תשלומי המשכנתא, הסכום שנותר לשלם נפרס על יתר התקופה, והם עולים באופן יחסי לתקופת הדחייה. ההנחיה קובעת שהבנק לא יגבה עמלות בעבור דחיית התשלומים, וניתן לעשות זאת בצורה מקוונת מבלי להגיע פיזית לסניף.

 

הקלות לבעלי חובות

נותרתם עם חוב לא סגור לאחת מן הרשויות הממשלתיות? המדינה יצאה בשורה של הקלות שנועדו לסייע בנושא ולהקל על האזרחים.

  • חובות בהוצאה לפועל – בהוצאה לפועל הושהו חלק מהפעולות לגביית חובות על ידי רשות האכיפה, ואלו שעודן פועלות נתונות תחת מגבלות. מי שהחוב שלו לא עולה על 50,000 שקלים מקבל שורה של הקלות המעניקות לו הסדר תשלומים מיוחד.
  • חובות לחברת החשמל – חברת החשמל מאפשרת לצורכי החשמל לבקש להתחבר מחדש, גם אם הם בעלי חוב שעדיין לא הוסדר.
  • חובות למרכז לגביית קנסות – בעל חוב למרכז לגביית קנסות זכאי לביטול ריבית הפיגורים על הקנסות שצריך היה לשלם בין התאריכים 10.3.2020-14.5.2020. נוסף על כך, נדחו דיונים הנוגעים בענישה ובאכיפת הקנסות.

 

פגיעה כלכלית במקום העבודה

מעבר לפגיעה הכלכלית המשפיעה על החיים האישיים, בעלי עסק רבים צריכים לכסות בנוסף על נזקים שנגרמו במקום עבודתם בעקבות הקורונה, ובמצבים מסוימים אף נאלצים לפשוט רגל. מצב שכזה מצריך היערכות מחדש של בעל העסק, כך שיוכל לכסות את חובותיו הקיימים ולחזור ביום מן הימים למעגל העבודה בכבוד.

התמודדות עצמאית היא כמעט ובלתי אפשרית, ולכן כדאי להיעזר בעורך דין מומחה בפשיטות רגל, אשר יסייע בבניית תוכנית לשיקום כלכלי והבראה. באתר זה https://www.yml-law.co.il ניתן למצוא מידע מקיף אודות פועלו של עו"ד לשם צמצום החובות, תוך ליווי אישי לאורך כל התקופה.

ייעוץ BDI
ייעוץ BDI

היסטוריית אשראי ודירוג אשראי הם מונחים די מוכרים, המתארים את ההתנהלות הפיננסית שלנו כצרכנים, ומאפשרים לבנקים ולחברות הפיננסיות השונות

מה חשוב לתכנן לפני הפרישה?

פרישה היא אבן דרך חשובה בחיים הדורשת תכנון והכנה מדוקדקת, במיוחד עבור ישראלים בגיל פרישה. תכנון פרישה עבור ישראלים

סוגי מימון לרכב
סוגי מימון לרכב

בין אם מדובר על רכישה של רכב חדש "מהניילונים" או על קניית רכב יד שנייה, רכישת רכב היא בין

כמה עולה Windows Server 2019
כמה עולה Windows Server 2019

אם אתם מחפשים פתרון ניהול לשרתים ומחשבים רבים, לא משנה אם אתם חלק מחברה קטנה או גדולה, או אנשים

כמה עולה בדיקת החזרי מס
כמה עולה בדיקת החזרי מס?

החזרי מס הינם תשלומים ממס הכנסה על מיסים גבוהים ששילמתם אך ללא צורך. ישראלים רבים זכאים לקבלת החזרי מס