נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

תנאי הזכאות לארגונים דתיים המבקשים פטור ממס הכנסה

מקרה שעלה לכותרות בימים האחרונים בהקשר לארגון דתי מוכר שקיבל הטבה משמעותית מתשלומי מס הכנסה, הוביל לבלבול רב בקרב הציבור (שלא ידע שיש תנאי זכאות לארגונים מסוג זה). אנחנו החלטנו לנצל את ההזדמנות ולהעלות מדריך בנושא, שיעלה את המודעות ויאפשר לבעלי ארגונים דתיים להכיר בזכויות שלהם. הישארו אתנו ותגלו את כל האינפורמציה החיונית בנושא.

 

הקשר בין ארגונים דתיים למס הכנסה

רשות המיסים פרסמה לא מזמן חוזר שהציג בפני כל דורש את מיסוי התקבולים שבא לידי ביטוי עבור שירותים שניתנים על ידי ארגונים דתיים. ראוי לציין כי הדבר נוגע לעוסקים בתחומים הבאים:

  • רבנים
  • מוהלים
  • חזנים

כך שאלה בעצם יכולים לקבל הטבות שונות ממס הכנסה עבור מתן שירותי כשרות למסעדות, עריכת חופות, הילולות, בריתות ועוד.

פטור ממס

ארגון שרוצה לקבל פטור צריך לעמוד בתנאי הזכאות

ארגונים דתיים שמבקשים פטור ממס הכנסה צריכים לדעת כי עליהם לעמוד ברשימה ארוכה של תנאי זכאות. התנאים הללו מופיעים בסעיף 501, 3ג של תקנון מס הכנסה. במקום לשלוח אתכם למקור, בחרנו לרכז עבורכם כמה פרטים חשובים מתוך הרשימה הארוכה, הנה הם:

  • צריך להוכיח שיש לארגון קשר לדת באופן ברור
  • צריך להראות שיש מקום מבוסס או כמה מקומות שמבצעים בהם את הפעילות הדתית
  • צריך להציג טקסים דתיים שמתבצעים באופן קבוע ועוד

כך שאם אתם עומדים בראש ארגון דתי שרוצה לבקש את הפטור המדובר, עליכם למסור לנציגים מטעם מס הכנסה את כל הפרטים הדרושים שצוינו לעיל ואחרים שלא נכנסו אל המדריך הנוכחי, מפאת חוסר מקום.

 

רוצים לבדוק את הזכאות שלכם? זו הדרך הטובה ביותר

אם אתם רוצים לבחון את תנאי הזכאות של הארגון שלכם, עליכם לפנות אל יועץ מס מוסמך או לחברה למיצוי זכויות. שכן, אלו מכירים בתנאי הזכאות  באופן מעמיק. בעת הפנייה אליהם, תוכלו לחסוך זמן רב. הם יוכלו ללוות אתכם לאורך ההליך ולהגיש את כל הטפסים הדרושים למס הכנסה בזמן שאתם תתמקדו בעיסוקים שלכם.

פטור ממס

כך תגיעו אל גורם מוסמך ומומלץ בתחום

פנייה אל גורם מוסמך בתחום זה אינה עניין של מה בכך. עליכם להיות בטוחים כי מדובר במי שיש לו ניסיון רב בתחום. ההמלצה שלנו היא לשוחח עם מכרים, קרובי משפחה או קולגות שהסתייעו בעבר בגורמים אלה ולקבל את חוות דעתם בנושא. ניתן גם לערוך בירור באמצעות הרשת ולקרוא חוות דעת שנכתבו בלשונית הביקורות של גוגל או פורומים שיש בהם ארגונים דתיים נוספים.

 

לסיום

יש רשימה ארוכה של תנאי זכאות לארגונים דתיים שמבקשים פטור ממס הכנסה. המדריך הנוכחי הציג בפניכם את המידע החיוני בהקשר זה, כדי שתוכלו להכיר בנושא ולדעת מה עליכם לעשות כדי לקבל את הזכאות המדוברת.

פטור ממס