נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

משנכנס אדר מרבין בשמחה – יין מתוק לקידוש

מהיקבים בפורטוגל ועד לתפקיד מפתח בבתי הכנסת ובמסיבות פורים, היין המתוק עשה דרך ארוכה – והוא כאן כדי להישאר.

מה המקור של היין המתוק, למה הוא פופולרי כיין לקידוש ומדוע הוא נחשב למשכר יותר?

בפורים זוהי מצווה להשתכר, מה שהופך בקבוקים של יין מתוק לתוספת פופולרית במיוחד במשלוחי מנות. עבור מי שלוקחים את המצווה לשמוח בפורים לשלב רציני יותר, אפשר להעניק משלוחי מנות אלכוהוליים במיוחד: מארז יינות הכולל מגוון של יינות שונים. מארז יינות יכלול בדרך כלל מספר בקבוקי יין ממגוון סוגים, הכוללים יין לבן, יין אדום, וגם יין מתוק ומחוזק – להשלמת האירוע.

 

מה זה יין מתוק?

יין מתוק הוא יין שבו תהליך התסיסה של הענבים הופסק על ידי הוספה של תזקיק אלכוהול ליין, מה שעוצר את התפרקות הסוכרים ומשאיר את הטעם המתוק. יינות כאלה נקראים גם יינות מחוזקים – ויש בהם כ-20 אחוז אלכוהול, בניגוד ל-10 עד 15 אחוז ביינות רגילים.

הוא פופולרי במיוחד כיין לקידוש או כמשקה מועדף במסיבות פורים של ישיבות, אבל ליין המתוק יש שורשים עמוקים – אבל ליין המתוק בכלל יש שורשים אירופאיים. למרות שתעשיית היין קיימת כבר (תחזיקו חזק) כ-10,000 שנה, האזכורים הראשונים של יין מתוק החלו רק במאה ה-17. המקור של יין מתוק הוא בצפון פורטוגל, וסוג היין המתוק המוכר ביותר נקרא פורט. מי שהביאו את היין המתוק לתודעה של אזרחי העולם הם הבריטים, שבמהלך המלחמה עם צרפת במאה ה-17 חיפשו תחליף הולם ליין הבורדו הפופולרי. זאת הסיבה שלרוב מותגי הפורט יש שמות אנגליים, למרות המקור הפורטוגלי של היין. כיום קיים מגוון רחב של יינות מתוקים, המיוצרים במקומות שונים בעולם.

 

קידוש ויין מתוק

למרות החיבור שנוצר בקהילות מסוימות בין יין מתוק לבין מסורות כמו קידוש או חגיגות פורים, אין באמת סיבה הלכתית להעדיף יין מתוק בקידוש של שבת. את הקידוש אפשר לעשות עם כל סוג של יין, והעדיפות היא לקדש על יין שכמה יותר סועדים סביב השולחן יהנו ממנו. אולי זאת הסיבה שיין מתוק הפך לכל כך פופולרי: לא מדובר כאן בטעם נרכש, מה שאומר שילדים, מבוגרים וזקנים יכולים להנות מטעמו של יין מתוק בדיוק באותה מידה.

 

משתכרים עדלאידע – באחריות

קיבלתם מארז יינות לפורים הכולל מגוון של יינות מיוחדים ואיכותיים? תהנו המון, ותקפידו לשתות בזהירות. על אף ההנחה המקובלת, יין מתוק הוא לא הרבה יותר משכר מיין רגיל – כי למרות שאחוז האלכוהול בו הוא בדרך כלל גבוה יותר ביחס ליינות אחרים, עדיין מדובר במשקה עם אחוז אלכוהול יחסית נמוך. עם זאת, כדאי לדעת שכאשר שותים יין מתוק השכרות מגיעה מהר יותר, בגלל תפקידו של הסוכר בהעברת האלכוהול למחזור הדם. הסוכר מסייע לאלכוהול להיספג בדם, ומשם הדרך לתחושת שכרות נעימה היא קצרה.

מעשנה מומלצת
כמה עולה מעשנה או גריל גז

כשזה מגיע לבישול בחוץ, מעשנות וגריל גז הן 2 אפשרויות פופולריות המציעות טעמים וחוויות בישול ייחודיות. עם זאת, לפני

מגש אירוח
כמה עולה מגש אירוח איכותי?

מגשי האירוח הפכו להיות שם דבר בתחום האירועים. שכן, אפשר למצוא אותם על שולחנות הבופה באירועים מסוגים שונים. סדרת