נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולים מרכיבים למתכון של מוקפץ?

מוקפץ – שם כללי למגוון רחב של מנות. היום אם נלך לכל מסעדה אסייתית או בסגנון נוכל למצוא מנה או אפילו עמוד מנות שכותרתו "מוקפץ" – המנות יכללו מנודלס עד אורז, יכולות להכיל בשר או להיות צמחוניות וישלבו בתוכן סוגי ירקות שונים. השאלה היא כמה יעלה להכין את זה בבית?

 

מתכונים שונים למוקפצים

לפני שמתחילים להכין כל דבר, נדרש מתכון. אלא אם המבשל הוא בעל יכולות בישול נהדרות ויוצאות מן הכלל, בדרך כלל מומלץ להסתמך על מתכון מסודר לדבר אותו אתה מכין. בשביל להכין מאכל כמו מוקפץ, שיש בהמון גרסאות ותרבויות שונות, צריך לבחור תחילה את סוג המוקפץ. אם מדובר בכזה המכיל אורז או אטריות, צמחוני או בשרי, רוטב מתקתק או אפילו חמוץ עם נגיעות חריפות. לאחר שתבחרו את זה, בחרו מתכון והתחילו לבשל.

 

איפה אפשר למצוא מתכונים למוקפץ?

היום ישנן אופציות מרובות למציאת מתכונים. יש ספרי מתכונים מאורגנים המכילים מתכונים לפי נושאים – מאפים, מאכלים ממטבח מסוים, קינוחים ועוד. יש בלוגים המארגנים גם מתכונים בצורות שונות, ויש אתרי אינטרנט המציגים מתכונים שונים באופן פרטני לסוג המתכון שתרצה. אתר לדוגמה המכיל שלל מתכונים מצוינים ממטבחים שונים הוא פודיז מתכונים ואוכל.

 

שוני המחירים בין מותגי המוצרים השונים

מכיוון שהשוק היום מאוד מגוון אין אחידות ממשית לגבי מוצרים. גם אם נתעלם מהשוני בין המתכונים שמכילים חומרים שונים, עדיין יש לקחת בחשבון שמחיר של מוצר משתנה בין חנויות. גם מוצרים סגורים בשקית ושל אותה חברה – נגיד אטריות ביצים, גם מוצרים שמותגם משתנה בין מוצר למוצר, וגם ירקות ובשרים הכלולים במנה, מתומחרים אחרת אם פונים לצרכנייה שונה. בעקבות זאת, המחיר הכולל שעולה למתכון של מוקפץ משתנה.

 

כמה עולה לי להכין את הכל?

אם נתבסס על מתכון פשוט של מוקפץ נודלס עם חזה עוף וירקות, ניתן להעריך את מחיר המוצרים ככזה: אטריות, חבילה של 100 גרם עולה בסביבות ה10 שקלים בסופרמרקטים השונים. כל הירקות הדרושים – גמבה, כרוב, שיני שום וכדומה אינם קבועים עם מחירם, אלא הוא משתנה בהתאם למצב השוק. ההערכה היא שהירקות הנדרשים בדיוק לכמות זו של מוקפץ יעלו יחד בערך 12 עד 20 ש"ח. חזה עוף כמובן יעלה יותר ונתח יחיד למוקפץ יהיה שווה גם כן בסביבות ה10 עד 20 ש"ח. בנוסף לכל, דברים כמו רטבים שונים – סויה, סילאן – ודברים כמו שמן וקורנפלור, יוסיפו עוד 20 ש"ח (מדובר לפי הכמות שתדרש למוקפץ עצמו ולא למוצר השלם).

 

שורה תחתונה

לסיכום, בעקבות השוני בין המתכונים הקיימים והמגוון הרחב של המוצרים – שמגיע יחד עם טווחי מחירים שונים – לא ניתן לקבוע במדויק כמה יעלו המרכיבים למתכון של מוקפץ. עם זאת, ההערכות שלנו המבוססות ממוצעי מחירים ברשתות השיווק השונות נמצאות בתוך מאמר זה, ומקווים שעזר לפעם הבאה שתרצו להכין מוקפץ.

מעשנה מומלצת
כמה עולה מעשנה או גריל גז

כשזה מגיע לבישול בחוץ, מעשנות וגריל גז הן 2 אפשרויות פופולריות המציעות טעמים וחוויות בישול ייחודיות. עם זאת, לפני

מגש אירוח
כמה עולה מגש אירוח איכותי?

מגשי האירוח הפכו להיות שם דבר בתחום האירועים. שכן, אפשר למצוא אותם על שולחנות הבופה באירועים מסוגים שונים. סדרת