נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולים חלקי חילוף מרכב מפורק

פתאום, כרעם ביום בהיר, הרכב שלכם החליט לשבות והפסיק לנסוע.

הגעתם למוסך, בדקו לכם את הרכב והודיעו כי אחד החלקים התקלקל ויש להזמין חדש.

לרשותכם מספר דרכי פעולה. זו שיציע המוסך היא, שהוא יזמין עבורכם חלק חדש במקום זה התקול ויתקין אותו עבורכם.

אולם ייתכן שעדיף לכם להזמין באופן עצמאי את החלק, יד שנייה מרכב מפורק.

 

למה מפרקים רכבים?

רכב הוא מכונה. ניתן לנצל אותה, עד לשלב מסוים. לאחר שימוש ארוך ומאסיבי, הוא פשוט יפסיק לעבוד. בשלבים הראשונים, עוד ניתן יהיה לתקן אותו ולהשיב אותו לשימוש. אך יגיע הרגע בו הטיפולים כבר לא יהיו יעילים ועלותם תהיה גבוהה מאוד. בשלב זה, בעל הרכב יחליט למכור אותו לאדם או לחברה אשר קונה רכבים לפירוק.

הקונה יגיע עם משאית אל הרכב, יגרור אותו למגרש ייעודי ושם הוא יפרק אותו וימכור את חלקי החילוף. עקב עלויות ההובלה, כדאי למוכר לבחור בקונה רכבים הסמוך לביתו. אם הוא גר בצפון, ככל הנראה הוא יתור אחר קונה רכבים לפירוק בצפון. אם ביתו בפתח תקווה, הוא יחפש קונה רכבים לפירוק בפתח תקווה וכן הלאה.

הרוכש, יפרק את הרכב ויחלק את מרכיביו לשתי קבוצות. הרכבים השחוקים, אותם הוא יגרוס וימכור את חומר הגלם ממנו הם מיוצרים והחומרים התקינים שלא נשחקו, אותם הוא ימכור כמות שהם.

אתם, בעלי הרכב עם המרכיב התקול, תגיעו למפרק ותבקשו לקנות ממנו חלק תקין המתאים לרכבכם. קשה להפריז בחשיבות האמינות של המפרק. לרוב, החלקים המפורקים ישנים וקיימת סכנה שהם בעצמם פגומים או לחלופין, אינם מתאימים בדיוק למכונית שלכם. לכן, קנו חלקים רק ממוכר שאתם מכירים או ששמעתם עליו המלצות חמות.

 

מה העלות?

כצפוי, העלות של כל חלק משתנה וכן תלויה בגילו ובנדירותו. חלקים המתאימים לדגמים ספציפיים בלבד יעלו יותר מחלקים גנריים, ההולמים כמעט כל רכב באותו הגודל. דבר אחד ניתן להגיד בוודאות – העלות תהיה נמוכה משמעותית מזו המוצעת במוסך. עובדה זאת, בצירוף אמינות מלאה מצד המוכר, הופכות את העסקה למשתלמת למדי.

ניתן לברר מהי העלות הצפויה לחלק הדרוש באופן פשוט. ברחבי הרשת מפורסמים מחירונים רבים עבור החלקים. כנסו למחירון, כתבו מהו החלק הדרוש, מה הגודל המתאים, לאיזה סוג רכב אתם רוצים אותו, מהי שנת הייצור של האוטו ובאיזה אזור בארץ אתם גרים. המערכת תציג לכם את מחיר המחירון של החלק, וכן תציע לכם מוכרים ממנו ניתן לקנות אותו.

מוכרים מסוימים מציעים שירותי התקנה של החלק, בעוד אחרים נמנעים מכך. יש יתרון בהתקנת החלק אצל מוסך נפרד מזה המוכר אותו, שכן כך החלק עובר עוד עין מקצועית הבוחנת את אמינותו.

 

לסיכום

קניית חלקי חילוף לרכב מרכבים מפורקים, עשויה להיות עסקה משתלמת שתחסוך סכומים משמעותיים מבלי לוותר על האיכות. וודאו שהמוכר אמין, ובדקו מהו מחיר המחירון של החלק במחירונים המוצעים ברשת. בהצלחה!

עלות גרירת רכב
כמה עולה גרר לרכב?

יש לכם רכב אחרי תאונה? רכב ישן שלא מניע או סובל מבעיה מכנית כלשהי? במקום לתפוס לכם מקום בחניה