נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו ייפוי כוח מתמשך?

צוואה וחלוקה של הנכסים לאחר הפטירה, זהו נושא שרוב הישראלים בני גיל מסוים ומעלה כבר נתנו עליו את הדעת. כל מי שיש לו נכסים ויורשים, כדאי שיידע מה הן  התוכניות שלו ליום שאחרי, ורבים אכן עושים זאת. לעומת זאת, עניין חשוב אחר שאנשים רבים לא נותנים עליו את הדעת, הוא מצב של איבוד היכולת לקבל החלטות כלכליות ורפואיות. 

 

אז מה קורה במקרה ואני כבר לא יכול לקבל החלטות חשובות?

אנשים רבים, במיוחד בתקופת הזיקנה שלהם, מגיעים למצב שאין להם את היכולת המנטלית או הפיזית לקבל החלטות חשובות, שנוגעות לתחום הכלכלי ולתחום הטיפול הרפואי בהם. מקרים אלה נגרמים בדרך כלל כתוצאה מדמנציה או ממחלה קשה. במקרים בהם לא נחתם ייפוי כוח מתמשך יהיה על המשפחה להגיש בקשה לקבלת אפוטרופסות על האדם שהגיע למצב זה. הליך לקבלת אפוטרופסות הוא ארוך ומסובך, וזאת בכדי להגן על האינטרס של מי שנשללת ממנו היכולת לקבל החלטות על חייו.

 

מה קורה במצב שבו חתמתי על ייפוי כוח מתמשך?

אם אדם שנפצע או חלה בצורה קשה וכבר לא יכול לקבל החלטות משמעותיות על חייו, חתם על ייפוי כוח מתמשך עוד כשהיה כשיר, הרי שהאדם אותו הוא מינה בייפוי הכוח יהיה אחראי על כל ההחלטות הכלכליות והרפואיות שקשורות בו. ייפוי כוח מתמשך הוא בעצם מינוי של אדם לקבלת החלטות במידה והחותם כבר לא יוכל לעשות זאת.

לדוגמה, במקרה שאחד מבני הזוג המבוגרים איבד את צלילות דעתו, האפוטרופסות על הנכסים שלו עלולה לעבור לידי ילדיו ולא לידי בת או בן הזוג. דבר זה עלול להוות בעיה לחלק מהאנשים. בכדי להימנע מבעיות כאלה ודומות בעתיד, כדאי לחתום על ייפוי הכוח המתמשך וכך לטפל בנושא בצורה המיטבית.

 

איך לחתום על ייפוי כוח מתמשך בצורה חוקית?

בכדי לקבל אישור ייפוי כוח מתמשך מהאפוטרופוס הכללי, שהוא הגוף שאחראי על כך במדינת ישראל, יש למלא ולחתום על טופס ייפוי הכוח מול עורך דין. לאחר מכן עורך הדין יגיש את הטופס לאפוטרופוס הכללי בצורה מקוונת. לאחר בחינה אצל האפוטרופוס הכללי, תישלח הודעה שמאשרת או דוחה את הבקשה לייפוי כוח כללי.

ניתן למנות גם מיופה כוח שיהיה אחראי על קבלת חלק מההחלטות של המייפה. בנוסף לכך, ניתן למנות מספר מיופי כוח, שיקבלו סמכות החלטה שווה בהחלטות העתידיות כלכליות או בריאותיות.

 

ייפוי כוח מתמשך – סיכום

ייפוי כוח מתמשך הוא בעצם מינוי של אדם אחר לקבל את ההחלטות החשובות בחייו של המייפה, במקרה שהמייפה יגיע למצב רפואי או נפשי, בו הוא לא כשיר לקבל את ההחלטות האלה. בכדי למנות מיופה כוח ממושך, יש לחתום על מסמך מתאים מול עורך דין שישלח אותו לאחר מכן לרשות המתאימה.

עו"ד

מהם השלבים של הוצאת פטנט על מוצר
מהם השלבים של הוצאת פטנט על מוצר?

הוצאת פטנט על מוצר היא תהליך חשוב עבור יזמים וממציאים המעוניינים להגן על הקניין הרוחני שלהם. פטנט מעניק לבעליו זכות בלעדית לייצר, לשווק ולמכור את המוצר למשך תקופה מוגדרת, בדרך כלל 20 שנה. בכדי לקבל פטנט, יש לעבור מספר שלבים מרכזיים הכוללים בדיקת ישימות, הגשת בקשה, בחינה ואישור הפטנט.   בדיקת ישימות וחיפוש פטנטים קיימים השלב הראשון בתהליך הוצאת פטנט הוא בדיקת ישימות של המוצר. יש לוודא כי המוצר עומד בקריטריונים הבאים: המוצר חדשני, אינו מובן מאליו עבור בעל מקצוע בתחום, ויש לו יישום תעשייתי. לאחר מכן, יש לערוך חיפוש פטנטים קיימים במאגרי מידע בינלאומיים כדי לוודא שלא קיים פטנט דומה. אם נמצא פטנט דומה,