נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

שיקום נזקי מים – סוגי הבדיקות השונות

כאשר נזק מסוים נגרם בעקבות הצטברות של מים, האינסטינקט הראשוני שלנו יהיה ככל הנראה לפנות לבעל מקצוע על מנת לבצע שיקום. ישנן שתי בדיקות הקשורות לנזקי המים אותן יש לבצע לפני שמתחילים בשיקום נזקי המים. עוד על הבדיקות תוכלו לקרוא במאמר שלפניכם.

 

אילו נזקים נגרמים כתוצאה מהצטברות מים?

מים יכולים להצטבר בין קירות הבית כתוצאה מתקלות במכשירי חשמל המחוברים למים ובעיות בצנרת. כאשר מים מצטברים בחללים אלו בכמויות, הם יכולים לגרום ללחות ברמה גבוהה בחלל הבית, ריקבון, עובש, רטיבות וקורוזיה. ניתן לקרוא עוד על נזקי המים באתר https://leak-detector.co.il.

נזקי המים השונים שתיארנו, יכולים לפגוע בתשתית של הבית. בנוסף לכך, נזקי המים יכולים לעורר נזקים גופניים על הדיירים השונים בחלל הבית. ניתן להבין כי קיימים נזקי מים בהופעת סימנים אלו, יחד עם כתמי מים על הקירות או טפטופים מברזים סגורים. לפני שפונים לשיקום הנזק, חשוב לבצע שתי בדיקות מקדימות.

 

רטיבות בקירות

אחד הגורמים העיקריים לנזקי מים בבתים הוא כשל בצנרת הביתית. הכשל יכול להיות בדמות של סדק או חור, דרכו זולגים מים מחוץ לצנרת אל החלל שבין קירות הבית. הצטברות המים בחללים הללו גורמת לנזקי המים להופיע עם הזמן, כאשר לחות ורטיבות תחילה יוכלו להפוך לריקבון ועובש במידה ולא יבוצע תיקון ושיקום.

אחת הבדיקות שיש לבצע טרם שיקום נזקי המים היא בדיקת מד רטיבות. מד רטיבות הוא מכשיר המודד את רמות הרטיבות ומדרג אותן בין 0 ל-80. כאשר מד הרטיבות מוצא קירות בבית עם יחידות רטיבות הגדולות מ-80, הדבר מראה על נזק מים. לאחר שיקום הנזק, יש לבצע את הבדיקה בשנית, על מנת לראות שהשיקום בוצע בהצלחה.

 

רטיבות מתחת לריצוף

מניעת חלחול מים אל מתחת לריצוף של הבית היא פעולה חשובה שמטרתה מניעת נזקי מים. מתחת לריצוף הבית יש ברזל קונסטרוקטיבי, שפגיעה בו יכולה להסב פגיעה לתשתית הדירה ולחשמל.

בדיקת מעבדה למצע הקרקע היא בדיקה המודדת את אחוז הלחות מתחת לריצוף. באמצעות לקיחת דגימה מתחת לריצוף, אחוז הלחות בקרקע ייבדק ובאמצעות תוצאות הבדיקה ניתן יהיה להבין את רמת הנזק. גם בדיקה זו יש לבצע לאחר שיקום, על מנת לבחון את הצלחתו.

 

איתור הנזילה

פרט לבדיקות שיש לבצע לפני שיקום נזקי המים, חשוב לאתר את מקור הנזילה על מנת לתקן אותו ולמנוע נזקים עתידיים. תוכלו לעשות זאת באמצעות מבחן הצפה, בדיקת מערכת דלוחין או החדרת סיב אופטי, שיבוצעו על ידי מאתר מקצועי.

 

תיקון ושיקום

נזקי המים לא חולפים מעצמם. במידה ושמתם לב לנזקי המים, תוכלו לבצע מספר פעולות באופן מידי, כמו ספיגת מים, הנחת אלומיניום מתחת לרהיטים והעברת חפצים למקום ייבש. לאחר מכן, תוכלו לפנות אל בעלי מקצוע, על מנת לשקם את נזקי המים ולתקן את מקור הנזילה.

לוכד חולדות במרכז

-אם אתם סובלים מנוכחות של חולדות בסביבה שלכם, אתם צריכים לדעת שיש מי שיכול לעזור לכם. לכידה של חולדות

כמה עולה הסעה במיניבוס
כמה עולה הסעה במיניבוס?

כאשר מעוניינים להזמין מיניבוס לנסיעה, רוצים לדעת מה יהיה המחיר הצפוי. מדובר בשאלה לגיטימית. כאן ריכזנו עבורכם את מחירי

כמה עולה הנדימן
כמה עולה הנדימן?

לאחרונה אנו נתקלים בפוסטים שעולים ברחבי הרשת ומבקשים לדעת פרטים אודות עלויות של בעלי מקצוע שונים. הדבר גרם לנו

כמה עולה הדברת טרמיטים
כמה עולה הדברת טרמיטים?

הודעות שעולות מידי יום בפורומים שונים שעוסקים בהדברת מזיקים מרמזות על כך שישנה מתקפת חזקה של טרמיטים באזורים מסוימים