נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה איטום מקצועי לגג רעפים?

גג רעפים הוא גג יפה וכזה שיכול למשוך את העין של העוברים ושבים, הצבע האדום וצורת המשולש עושים את שלהם. אבל, גגות רעפים כמו גגות מבטון מחייבים תחזוקה שוטפת ומידי פעם תיקוני רעפים או סדקים שקורים עקב רוח חזקה, גשם חזק במיוחד או רעידות אדמה. תהליך האיטום של גג רעפים הוא נדבך חשוב ביותר ויש לטפל באיטום מעת לעת. כמה עולה איטום מקצועי של גג רעפים ומה צריך לדעת על התהליך.

 

חומרי האיטום

בעבר היו מבצעים את איטום הגג בדרך אחת ויחידה על ידי השטחת מרבד זפת על פני שטח הגג. בשנים האחרונות נכנסו חומרים חדשים ושיטות איטום חדשניות לענף איטום הגגות. כיום ניתן לאטום גגות רעפים באמצעות –

  • יריעות ביטומניות – חומרים אלה נגזרים מנפט, הם מתרככים היטב בחום ולאחר התקררותם הם יוצרים שכבה קשיחה שמונעת חדירת מים לגגות וקירות.
  • יריעות PVC – יריעות אלה ברגע שמותקנות בצורה נכונה יכולות להחזיק מעמד במשך שנים והן מייצרות אטימות למים עבור גגות ובריכות מסוגים שונים.
  • איטום בהתזה – התזה של חומרים אקריליים המיועדים לאיטום גגות משופעים כמו גגות רעפים. אינם מומלצים לגגות בהם מצטברים מים עומדים לאורך זמן. התזה של חומרים פולימריים מתאימה לגגות בטון ופח ופחות לגגות רעפים אך מדובר בחומר שעושה עבודת איטום טובה מאוד.

 

מתי מומלץ לבצע איטום של גג?

מומלץ לבצע את פעולת האיטום של גג הרעפים בעונת הסתיו כשעדין לא יורדים גשמים מרובים וניתן להכין את הגג בשקט לתקופת החורף. רצוי לבצע פעולת איטום אחת לשנה אלא אם כן איש המקצוע המליץ לכם אחרת. ניתן לפני ביצוע האיטום לבצע בדיקת מצב האיטום של גג הבית. מרבית האנשים מבצעים איטום רק לאחר שהם מגלים שקיימת בעיה ברמת האיטום של הגג כלומר, האטום מתבצע בחורף וזה כשלעצמו פחות מומלץ.

 

העלות של איטום גג רעפים

ראשית, תלוי באיזו שיטה אתם בוחרים לבצע איטום לגג הרעפים שלכם, ישנם הבדלים במחירי השיטות השונות.

עלות איטום בזפת – מדובר באיטום הזול ביותר ולמרות שהוא נחשב ליעיל מאוד יש לו חסרון אחד משמעותי, הזפת דורש תחזוקה שנתית של פעם בשנה ורצוי לפני החורף. מחיר למ"ר בין 30 ל- 40 שקלים תלוי במבצע העבודה.

איטום בהתזה של חומר אקרילי – האופציה בה לא תשלמו מעט אבל גם לא את הסכום הגבוה ביותר של איטום גגות. מדובר בעלות של בין 40 ל- 50 שקלים למ"ר. היתרונות של החומר האקרילי הוא שיטת העבודה הנוחה באמצעות התזת החומר והעובדה שהוא מגיע בצבע לבן שמתאים לכל גג.

יריעות ביטומניות – השיטה היקרה ביותר שתעלה לכם בין 70 ל- 100 שקלים למ"ר. מדובר בשיטה הטובה ביותר לאיטום גגות וזו המחזיקה הכי הרבה זמן. היריעות הביטומניות מסוגלות לעמוד היטב הן בתנאי חום קיצוניים והן בתנאי קור קיצוניים והיתרון המשמעותי ביותר שלהן כנראה הוא שאיטום בשיטה זו אינו דורש תחזוקה כלל ומחזיק לשנים רבות.

 

אז מה כדאי

על מנת להבין מה נכון לכם לגגכם וכיסכם התייעצו עם איש מקצוע. בגדול במידה וכיסכם מאפשר זאת בחרו ביריעות הביטומניות מכיוון שהן מהוות את הפתרון האיכותי ביותר. במידה וידכם אינה משגת פתרון זה התייעצו לגבי איטום בזפת או איטום בחומר אקרילי שמחיריהם די דומים.