נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה סל הרמה מקצועי ובטוח

סלי הרמה הם בעצם סוג של כלי, בדרך כלל סוג של מיכל או משטח. הם מותקנים על מנוף אשר משמש לצרכי עבודה בגובה, ובדרך כלל מרים את העובדים עצמם.

 

מה זה סלי הרמה?

סלי הרמה, הם חלקו העליון של המנוף, ברוב המקרים מנוף מסוג עגורן או מלגזה, אשר משמש להרמת העובדים אשר מבצעים עבודות גובה שונות. מדובר במעין, סל, כפי שניתן להסיק משמו, אשר בו מתמקם העובד, יחד עם כליו והחפצים  שנדרשים לעבודתו. חשוב לציין כי סלי ההרמה נבדקים ומאושרים על ידי מפקח, בודק מוסמך, וישנן תקנות בטיחות בעבודה, שכוללת גם כללים מאוד מפורשים אשר אמורים לסייע לשימוש בטוח בסלים.

 

תקנות הבטיחות של הסל

תקנות הבטיחות, שנבדקות מעת לעת על ידי בודק מטעם זרוע העבודה, כוללות את מידות הסל הנדרשות, את החומרים מהם יש לייצר את הסלים, מבנה הסל וגובה המעקות שלו. הם מחייבים שיהיו מספר פתחים לניקוז, לשם עבודה בחורף ובמצבים בהם יש חשש לניקוז של מים לתוך הסל.

וכן מספר מקסימום של אנשים ומשקל שיכולים לעלות לסל ההרמה בזמן מסוים. התקנות גם מחייבות התקנת מספר סידורי לכל סל, פירוט של משקלו של הסל, ומספרו הסידורי.

 

מה היתרונות לעבוד עם סל הרמה?

  • חיסכון בזמן עבודה ויעילות – אין צורך להרים בכל פעם את העובד עם כליו, ואינו דורש מפעילים רבים, תוך שליטה מלאה בהפעלת הסל. בנוסף, נוחות ממשק ההפעלה היא פרמטר חשוב לצורך עבודה יעילה ובטוחה.
  • הגנה ובטיחות – התקנים המפורטים לעיל, נותנים לעובדים יכולת לעבוד באופן שיוכלו להיות מכוונים רק לעבודה, ללא צורך לשוב על אבטחתם האישית ובטיחות חבריהם. מדובר במערכת שנותנת להם הגנה מושלמת מתאונות שונות העלולות להתרחש, ובראשן נפילה מגובה חלילה.
  • נוחות – מלבד ההגנה שנותן הסל, בהיותו סגור לגמרי מכל עבריו, הוא מאפשר לעבוד גם בנוחות בעת השימוש בכלים השונים של העובד לעבודתו, תוך אפשרות להניח כלים מסוימים לידו. וכמובן, אין לו צורך לחשוש לנפילה מצדו של הסל לקרקע.
  • שליטה – כפי שהוזכר לעיל, השליטה בסל מהווה את אחד מיתרונותיו הגדולים, העובד שולט מתוך הסל עצמו, וביכולתו להפעיל את שיקול דעתו ביחס למצב, לעומת כלים אחרים שם יש מפעיל שאינו מתואם עם העובד בראש המתקן.

 

כמה זה יעלה לכם?

מחירי השכרת מנופי סל נעים בין 500 ₪ לשעת עבודה, כאשר מדובר במנוף יחסית קטן, עד גובה של 15 מטרים, ויכולים להגיע עד 1,000 ₪, לשעה, כאשר מדובר במנוף סל לגובה של 8 קומות . המחירים לגבהים יותר גבוהים, וכאשר מזמינים גם מפעיל, יכולים לעמוד על 1,300 ₪ ואף יותר.

לסיכום, סלי הרמה הם מוצר בטוח ואיכותי, אשר נדרש לעמוד בסטנדרטים גבוהים, אך מוסיף יתרונות רבים לעבודה בגובה. מדובר במוצר מסוגים שונים, מידות שונות, ומדדי איכות מגוונים, וכמובן שהמחיר שונה בין כל סוג וסוג.