נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה טיול בשמורת הטבע עין גדי

הרבה נוטים להתלהב מהיופי והחוויות שמציע ים המלח, אך לצידו ממש נמצאת שמורת עין גדי המציעה לא פחות אטרקציות וטבע מרהיב.

ניתן להנות מסוגים שונים של טיולים בשמורה ולחוות את היופי של מדבר יהודה.

על האפשרויות שיש לשמורה ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

שמורת עין גדי

האזור כולל מעיין, שמורת טבע ועיר ותיקה שנמצאים לאורך חופו המערבי של ים המלח בקרבת קיבוץ עין גדי. השמורה נמצאת באזור המזרחי של מדבר יהודה על שפת ים המלח ומיקומה הוא בבקעת ים המלח כחלק מהשבר הסורי האפריקני. מזג האוויר בעין גדי הוא חם מאד וישנם מעט משקעים ולחות נמוכה מאד. גודל השמורה הוא 14.35 קמ"ר סך הכל.

 

מה כוללת השמורה

ניתן למצוא בשמורה מסלולי הליכה רבים ברמות קושי מגוונות, החל ממסלולים קלילים המתאימים לכל המשפחה ועד לכאלה שמתאימים למטיבי לכת ואוהבי טיולים מאתגרים. האחראית על האתר היא רשות הטבע והגנים והיא גובה דמי כניסה על סך של כ- 29 ש"ח עבור מבוגרים וכ- 15 ש"ח לילדים. השמורה פתוחה כל השבוע כולל בימי שישי ושבת והיא חלק חשוב של רשימת אטרקציות בים המלח.

 

יש מים בששון

כחלק מהשמורה ישנם שני נחלים בהם זורמים מים לאורך כל השנה שמם נחל ערוגות ונחל דוד. בנוסף ישנם ארבעה מעיינות כחלק מהשמורה, מעיין ערוגות, מעיין דוד, מעיין עין גדי ומעיין שלומית. ניתן לטייל באזור ולראות את המפלים ולהשתכשך בבריכות המים השונות. כמות המים הרבה משפיעה על החי והצומח הנמצאים ברחבי מדבר יהודה והופכים את הנחלים למקור מים עבור בעלי חיים שונים.

 

ארכיאולוגיה קדומה

כחלק מהשמורה ישנו גן לאומי עם עתיקות שונות. בגן ניתן למצוא את המקדש הכלקוליתי שמשויך לשנים 4000-3150 לפנה"ס. בנוסף, ישנו בית הכנסת העתיק מהמאה ה-3. נמצאו בו רצפת פסיפס עם צלב קרס ומעליו פסיפס שהתווסף לאחר כמה זמן, עליו נכתבו דברים בשפה הארמית. ישנו גם את תל גורן אתר ארכיאולוגי שנמצא מעל לנחל ערוגות.

 

צומח וחי באזור

מבחינת צמחים ניתן למצוא בשמורה את הריכוז הגדול ביותר בישראל של עצים טרופיים אשר חלקם נדירים במיוחד. בין היתר ישנם שיזף מצוי, שני סוגים של שיטה, ערף המדבר, גרויה שעירה שהיא שיח נדיר ועוד. מבחינת בעלי החיים ניתן למצוא באזור מגוון סוגים של ציפורים, יעלים ושפני סלע. בעבר גם היו נמרים אך נראה כי הם נכחדו לגמרי באזור של מדבר יהודה.

 

בסיכומו של דבר

שמורת עין גדי היא חלק מהאטרקציות שמציע אזור ים המלח והיא מציעה אפשרויות רבות לבילוי בעצמה. ניתן לעשות בשמורה מסלולים רבים במגוון של רמות, הכוללים את הנוף המדברי, מפלי מי ובריכות שחייה ועוד. כמו כן, ניתן לראות באזור צמחים מיוחדים וסוגים שונים של ציפורים, יעלים ושפני סלע.

כמה עולה טיול למילאנו?
כמה עולה טיול למילאנו?

מילאנו נמנית בין יעדי הנופש האהובים ביותר בקרב תיירים מישראל. יש בה הכל מהכל, כך שהיא מתאימה לכל סגנון

כמה עולה מדריך טיולים במקסיקו
כמה עולה מדריך טיולים במקסיקו?

מקסיקו היא מדינה מדהימה אשר נמנית בין מוקדי התיירות הנחשקים והמסקרנים ביותר בעולם. שטחה הגדול, האוכל המעולה והאטרקציות המשגעות

כמה עולה טיסה לארץ המגף?
כמה עולה טיסה לארץ המגף?

מזה למעלה מעשור שאיטליה מככבת ברשימת היעדים האהובים ביותר על הישראלים, יחד עם מדינות אהובות נוספות באירופה כמו הולנד,

כמה עולה טיול ג'יפים בדובאי
כמה עולה טיול ג'יפים בדובאי

אנחנו, הישראלים, יודעים לתכנן את הטיולים שלנו מראש. לבדוק את כל האטרקציות האפשריות שיש ביעד שבחרנו לטוס אליו וכמובן,

כמה עולה טיול לאבו דאבי
כמה עולה טיול לאבו דאבי

איחוד האמירויות היא אחת המדינות העשירות בעולם. ככזאת היא מציעה אטרקציות רבות, בתי מלון ופינוקים אחרים, הנחשבים יקרים במיוחד.