נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה בדיקת פוליגרף שגרתית?

רוצה לדעת עוד על פוליגרף? תמשיך לקרוא.

 

מה זה בדיקת פוליגרף?

פוליגרף, המכונה לרוב מכונת אמת, הוא מכונה המשמשת את רשויות החוק לבדיקת התגובות הפיזיולוגיות של אנשים לשאלות מסוימות. למרות שמו הדיבורי, הפוליגרף אינו מגלה שקרים ורוב בוחני הפוליגרף יגידו כי אינם בודקים שקרים ספציפיים, אלא תגובות מטעות.

השימוש בפוליגרף מבוסס על התיאוריה הקובעת כי רוב האנשים אינם משקרים או מתעתעים ללא תחושות של חרדה או עצבנות. זה נובע מהרעיון שרוב האנשים מרגישים רע כאשר הם משקרים, וחוששים שהם ייתפסו או שיהיו בבעיה אם הם ישקרו. אלו הפחד והאשמה שמייצרים את החרדה והעצבנות. כשאדם מרגיש כך הוא מגלה שינויים פיזיולוגיים בלתי רצוניים שניתן, באופן תיאורטי, לגלות באמצעות בדיקת פוליגרף.

 

האם זה אמין?

תומכי בדיקות פוליגרף טוענים כי הבדיקה אמינה מהסיבות הבאות:

  • מעט מאוד אנשים יכולים לשלוט בכל שלוש הפונקציות הפיזיולוגיות בו זמנית.
  • בוחני פוליגרף עורכים בדיקות מוקדמות על החשוד המאפשרות להם למדוד את תגובתו של אותו אדם בעת שהוא מספר שקר.

 

מצד שני, מבקרי בדיקות פוליגרף טוענים כי:

  • חשודים רבים אכן יכולים להסתיר לחץ גם כאשר הם מודעים לכך שהם משקרים.
  • אין דרך אמינה להבחין בין הלחץ של הפרט שנוצר על ידי הבדיקה לבין הלחץ שנוצר על ידי שקר מסוים.

בתי המשפט ברחבי העולם מטילים ספק במהימנות בדיקות הפוליגרף ומסרבים להחשיב את התוצאות כראיות. יש מדינות שמכירות בתוצאות בדיקות הפוליגרף במשפט אם התביעה והנאשם מסכימים לפני הבדיקה שתוצאותיה יהיו קבילות.

 

האם אפשר לרמות פוליגרף?

אז אם בדיקות אלה מדויקות כל כך, מדוע אינן נדרשות בכל מצב בו יש צורך לדעת את האמת? מדוע לבזבז כסף רב על בתי משפט כאשר ניתן פשוט "לחבר" את עדי המפתח ולהגיע לאמת ללא מהומה?

יש אנשים שכל כך מנותקים ממוסר או מצפון שהם עשויים להיראות ככנים – אם הם באמת שקרנים טובים או ששכנעו את עצמם באמת שמה שהם אומרים זו האמת.

יתכן שניתן יהיה לשנות את התוצאות באמצעות שיטות אחרות, כגון אימון יוגה או ביו-פידבק, הטריק "מסמר בנעל" (לשים ציפורן חדה בנעל שלך כדי לגרום לעצמך כאב במהלך השאלות להטיית תוצאות הפוליגרף), או שימוש בסם לא חוקי לכיול רגשות. במילים פשוטות, אין שום דרך להפוך בדיקת פוליגרף לרשמית. מסיבה זו, רוב בתי המשפט לא יאשרו תוצאות פוליגרף אלא אם כן שני הצדדים בתיק מסכימים.

 

כמה עולה בדיקת פוליגרף?

אם בכל זאת השתכנעת כי בדיקת פוליגרף היא כלי חשוב שיש להשתמש בו, או שאתה נדרש לבצע בדיקה כזו באופן שגרתי, עלייך לדעת את המחירים שלה. ישנן מגוון מחירים בשוק, כך שלא ניתן להצביע על מחיר ספציפי. זה תלוי בתדירות ואורך הבדיקה, כן במכון בו אתה מעוניין לבצע אותה.

חֲקִירָה
כמה עולה ייעוץ לפני חקירה?

ייעוץ טרום חקירה משמש כמשאב חיוני עבור אנשים וארגונים המנווטים באתגרים משפטיים פוטנציאליים או חקירות מתמשכות. עם זאת, רבים