נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה חוקר מדיניות של מזרח התיכון?

מרכז בדין מעסיק אנשי אקדמיה, יוצרי סרטים עיתונאים וחוקרים הקשורים אל הסכסוך הישראלי פלסטיני.

ממצאים אלו ניתן לצפות באמצעות סרטים דוקומנטריים על כך.

ישנו מרכז המפרסם גם דוחות הקשורים לחינוך ותקשורת, תהליכי שלום, על כוחות ביטחון של רש״פ ועוד.

 

מה הוא המזרח התיכון

המזרח התיכון הוא חלק בדרום מערב אסיה וצפון מזרח אפריקה. במזרח התיכון כולל מדינות כמו: סוריה, עיראק, טורקיה, ירדן, איראן, מדינות חצי האי ערב כמו תימן, ערב הסעודית, עומאן, בחריין, נסיכויות המפרץ, איחוד האמירות הערביות, קטאר ומצרים. אין הגדרה ברורה אילו אזורים נכללים במזרח התיכון. ישנם אנשים שכוללים גם מדינות כמו אפגניסטן, סודן וצפון אפריקה. למעשה, מזרח התיכון הוא מורד התרחשות של התהליכים והמאורעות בעלי חשיבות היסטורית רבה מאוד. מעבר לכך, המזרח התיכון מהווה מרכז סכסוכים מדיניים ובראשם ישנו את הסכסוך המוכר והפחות אהוב הערבי – ישראלי.

 

מאבק במדינות מזרח התיכון

חוקר מדינה אלעד וידלנסקי הוא בעל תואר ראשון בחינוך במדע המדינה ובעל תואר שני

במנהל חינוך מדיניות ומנהיגות. במחקרו גילה שיש מאבק המתאר את הסדר האזורי. כחלק מתפקידו של חוקר מדינות של המזרח התיכון, ישנה חקירה של ההיסטוריה של המזרח התיכון. מדובר על רצף היסטורי שקיים יותר מ5000 שנים. הרצף הוא רצף הקשור בציוויליזציה הקודמת. למעשה היא נוסדה בשבת 2400 לפני הספירה. תקופה קצרה לאן מכן, נוסדה ציוויליזציה נוספת ומתקדמת יותר במצרים העתיקה וגדות נהר הנילוס.

 

הסכסוך הישראלי פלסטיני – מציאות מורכבת

המציאות במזרח התיכון כולו היא מורכבת. המזרח התיכון כוללת בתוכה את ישראל מול המון מדינות ערביות אחרות. הרשות הפלשתינית אינן תומכות בישראל. יותר נכון, הן נגד ישראל והמדינות הללו לא מקבלות את ישראל כמדינה עצמאית. בעקבות כך, יש המון סכסוכים עקב חוסר הקבלה של מדינות ערב את ישראל כמדינה שאינה ברשותם. בכדי להבין יותר טוב על מציאות המזרח התיכון ועל המדינות, מומלץ להכיר מקרוב את מדינות המזרח התיכון.

 

המלצות

בנסיבות הנוכחיות, ישראל צריכה להעריך התמודדות מחדש עם ההשפעה האיראנית בעיקר באופן עצמאי. אם מתבססים על תמיכה אמריקאית וכל שותפות של מדינות פרגמטיות וסונית. יחד עם זאת יהיה נכון לחזק את השיתופי פעולה עם מרים וירדן. שיתוף הפעולה יהיה בעיקר בהיסט כלכלי ובסוגיות של לוחמה בטרור ואנרגיה. כדי להיערך לאפשרות שמדינות המפרץ יתקדמו יותר, ויהיה להם אמצע לחימה מתקדמים יותר ואפילו ילכו לכיוון הנשק הגרעיני. לכן, יש להיערך להתגברות המתיחות במזרח הים התיכון. בכל מה שקשור לטורקיה לדוגמא, צריך להגביל את הפעולות שלה בירושלים מול ערביי ישראל.

 

לסיכום

המזרח התיכון עדיין מתאפיין כמקום חסר יציבות, נפיצות ובאי ודאות. ישנה הסכמה רחבה בין חוקרים ומשקיפים שלפי השקפה זו, המזרח התיכון נמצא במשבר עמוק מאוד. ולכן כל כך מעניין חוקרים רבים להמשיך ולחקור את התחום. לפרטים נוספים צרו קשר עם אלעד יצחק וידלנסקי.

חֲקִירָה
כמה עולה ייעוץ לפני חקירה?

ייעוץ טרום חקירה משמש כמשאב חיוני עבור אנשים וארגונים המנווטים באתגרים משפטיים פוטנציאליים או חקירות מתמשכות. עם זאת, רבים